ایرج شهبازی :

تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه

فاضلاب کرمانشاه در قالب سه مدول یا سه فاز طراحی شده که در حال حاضر یک فاز آن در مدار بهره برداری قرار گرفته و جمعیت ۳۲۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.
تصویر تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه

به گزارش سایت خبری پرسون، از کرمانشاه معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از نیاز به تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه خبر داد.

ایرج شهبازی اظهار کرد: فاضلاب کرمانشاه در قالب سه مدول یا سه فاز طراحی شده که در حال حاضر یک فاز آن در مدار بهره برداری قرار گرفته و جمعیت ۳۲۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.

وی ادامه داد: دو سوم فاضلاب شهر کرمانشاه در حال حاضر به صورت خام و در ۱۹ نقطه وارد رودخانه قره سو می‌شود که باید نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

معاون آبفا کرمانشاه افزود: دو مدول باقی مانده و شبکه‌های اجرا نشده که حدود ۴۶۰ کیلومتر است و ایستگاه‌های پمپاژ که این خطوط را به هم متصل می‌کند اعتباری حدود ۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد تا فاضلاب شهر را به صورت کامل از رودخانه قره سو جدا کرده و بتوان آن را تصفیه کرد.

شهبازی یادآور شد: متاسفانه در سنوات گذشته اعتبارات کمی برای ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه در نظر گرفته شد بطوریکه در سال ۹۹ تنها ۳۶ میلیارد تومان اعتبار داشت که از این میزان، ۱۱ میلیارد تخصیص داده شد.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفت، ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ساماندهی فاضلاب کرمانشاه در نظر گرفته شد که ۷۲ میلیارد تومان تخصیص یافته و تا آخر سال این اعتبار به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا می‌کند تا طرح بطور کامل اجرا شود.

شهبازی گفت: برنامه های ما جهت ساماندهی فاضلاب شهر قطعا در یک سال محقق نخواهد شد بنابراین هدف گذاری ما در شرکت برای سال ۱۴۰۰ اجرای بخشی از خطوط باقی مانده و استارت مدول دوم تصفیه خانه است که با اجرای آن ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر تخت پوشش قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: تا پایان سال جاری و با اجرای مدول دوم شبکه فاضلاب، دو سوم از فاضلاب کرمانشاه تصفیه می‌شود البته اجرای این پروژه در بازده زمانی دو یا سه ساله به سرانجام خواهد رسید و اجرای کامل آن نیازمند تخصیص اعتبار پیش‌بینی شده (۲ هزار میلیارد تومان) است.

324466