کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با پرسون:

نگاهی بر علل ناکامی حزب حاکم در انتخابات فرانسه

سن بازنشستگی را مرتب بالا می‌بردند، حقوق تأمین اجتماعی را کاهش می‌دادند، ساعات کار را افزایش دادن و عملاً از حقوق مردم به سود صندوق‌های بیمه‌ای، دولت و شرکت‌های بزرگ کم کردند تا آنها بتوانند راحت‌تر کار کنند و به راحتی بسیاری از کارگرها را اخراج کنند. در حقیقت یک نسخه نئولیبرالیستی را در فرانسه اجرا کردند.
تصویر نگاهی بر علل ناکامی حزب حاکم در انتخابات فرانسه

عطا بهرامی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص علل ناکامی حزب حاکم در انتخابات فرانسه بیان داشت: کاری که مکرون در فرانسه انجام داد و سبب شد که مشارکت در انتخابات به زیر ۳۰ درصد سقوط کند، کاری است که از دوران سارکوزی شروع شده بود.

وی ادامه داد: سن بازنشستگی را مرتب بالا می‌بردند، حقوق تأمین اجتماعی را کاهش می‌دادند، ساعات کار را افزایش دادن و عملاً از حقوق مردم به سود صندوق‌های بیمه‌ای، دولت و شرکت‌های بزرگ کم کردند تا آنها بتوانند راحت‌تر کار کنند و به راحتی بسیاری از کارگرها را اخراج کنند. در حقیقت یک نسخه نئولیبرالیستی را در فرانسه اجرا کردند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان گفت: یک تداوم در سیاست داخلی فرانسه مشاهده می‌شود یعنی تفاوتی ندارد که دولت از جناح چپ یا راست روی کار می‌آید، این سیاست در فرانسه ثابت است. این مسئله سبب می‌شود که سرخوردگی نظام سیاسی زیاد شود و مردم به سراغ گزینه‌هایی مانند جلیقه زردها بروند و کلیت ساختار سیاسی را به چالش بکشند.

323799

مطالب مرتبط