رحمتی در گفت و گو با پرسون:

فغانی می‌تواند حواشی دربی سرخابی‌ها را خنثی کند

کیانوش رحمتی پیشکسوت استقلال درباره بازی دربی میان استقلال و پرسپولیس در جام حذفی توضیح داد.
تصویر فغانی می‌تواند حواشی دربی سرخابی‌ها را خنثی کند

کیانوش رحمتی پیشکسوت استقلال در گفت و گو با خبرنگار پرسون درباره بازی دربی میان پرسپولیس و استقلال در جام حذفی اظهار کرد: به نظرم 2 تیم نتایج خوبی در هفته‌های گذشته گرفتند به همین علت در شرایط خوبی به مصاف یکدیگر می‌روند. البته آنچه که می‌تواند بازی دربی را تحت تاثیر قرار بدهد حواشی مربوط به سیستم اداری 2 باشگاه و صدور بیانیه‌ها است.

رحمتی درباره صدور بیانیه از سوی سرخابی‌ها در آستانه بازی دربی گفت: به هر حال نبود قوانین سخت گیرانه و عدم اجرای احکام صادر شده باعث می‌شود که افراد به رفتار نادرست خود ادامه بدهند و بیانیه‌ها افزایش یابد. شعار فیفا این است که مردم از تماشای فوتبال لذت ببرند اما باشگاه‌های ما اسم فرهنگی یدک می‌کشند. اگر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قوانین سخت گیرانه اتخاذ کند و با فرد متخلف برخورد شدیدی شود در آن صورت دیگر مدیر، مربی و بازیکن به خود اجازه نمی‌‌دهند که خارج از مسئولیت خود صحبت کنند.

او درباره اینکه اکثر بازی‌های دربی کنسل کننده است، اظهار کرد: به هر حال این بازی جام حذفی است و باید یک تیم برنده شود و همین موضوع به جذابیت بازی می‌افزاید. اگردربی در چارچوب بازی لیگ برتر برگزار می‌شد در آن صورت احتمال تساوی این بازی وجود داشت. بازیکنان تاثیرگذار در هر 2 تیم وجود دارد که در هر لحظه می‌توانند در نتیجه بازی تاثیر بگذارند.

پیشکسوت استقلال درباره احتمال قضاوت علیرضا فغانی در دربی پایتخت گفت: با توجه به اینکه کسی با حواشی به وجود آمده برخورد نکرد، به نظرم حضور فغانی در بازی دربی ضرورت بیش از حد دارد و مسئولان فوتبال باید زمینه قضاوت این داور در این بازی فراهم کنند. فغانی با مدیریت و قاطعیتی که در زمین مسابقه دارد، به طور حتم می‌تواند حواشی را خنثی کند.

رحمتی درباره بهترین و بدترین خاطره‌اش از دربی پایتخت تصریح کرد: ما در یک دربی توانستیم به لحاظ فوتبالی با نتیجه 2 بر صفر پرسپولیس را شکست بدهیم و این بهترین خاطره‌ام از دربی است. همچنین بدترین خاطره‌ام مربوط به بازی می‌شود که متاسفانه معجزه رخ داد و ایمون زاید در 10 دقیقه 3 گل به ما زد و بازی برده را با شکست به پایان رساندیم. من در 5 دربی بازی کردم که حاصل آن 4 برد و یک تساوی بود.

او درباره برگ برنده دربی گفت: به نظرم هر 2 تیم استقلال و پرسپولیس در شرایط خوبی قرار دارند اما تیمی موفق‌تر است که بتواند کار تیمی بهتر و هماهنگ‌تر داشته باشد.

رحمتی درباره این سئوال که فرهاد مجیدی قصد دارد پاداش 50 میلیونی به بازیکنان در صورت برد دربی بدهد، اظهار کرد: به هر حال در فوتبال حرفه‌ای دنیا اهدای پاداش از سوی سرمربی باب و رواج نیست اما مشکلاتی در درون خانواده استقلال وجود دارد که مجیدی تصمیم گرفته یک مقدار از مشکلات شخصی بازیکنان را حل کند. همچنین جای تقدیر دارد که با توجه به اینکه بازیکنان در چند ماه اخیر دریافتی نداشتند برای اینکه آنها با آرامش بیشتری کار کنند، مجیدی به آنها پاداش می‌دهد.

پیشکسوت استقلال درباره پیش‌بینی‌اش از نتیجه بازی دربی گفت: نتیجه دربی قابل پیش‌بینی نیست اما علاقه قلبی‌ام این است که پرسپولیس این بازی را پیروز شود و قهرمانی در جام حذفی را به دست آورد.

323703