مهدی الیاسی در گفتگو با پرسون تاکید کرد:

آینده روشن کشور در حوزه فناوری‌های دیجیتال

پلتفرم‌های پایه‌ای که برای هوش مصنوعی گرفته‌ایم تقریباً در تمام حوزه‌ها رشد قابل توجهی دارد و امیدواریم که با رشد این شرکت‌های هوش مصنوعی بتوانیم در آینده سطح بالاتری از فناوری‌های دیجیتال را در کشور داشته باشیم.
تصویر آینده روشن کشور در حوزه فناوری‌های دیجیتال

مهدی الیاسی معاون سیاست‌گذاری و راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص کاربرد هوش مصنوعی و توانمندی‌های ایران در این حوزه بیان کرد: امروزه فناوری دیجیتال و دنیای دیجیتال پایه اکثر تحولات اجتماعی- اقتصادی است. در همه پلتفرم‌های فناوری‌های دیگر و در پلتفرم‌های دنیای دیجیتال، هوش مصنوعی یک پایه اساسی است یعنی بدون فناوری هوش مصنوعی عملاً دنیای دیجیتال و داده‌های بزرگ را نداریم.

الیاسی در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه در ایران شرکت‌های متعدد و بزرگی هستند که فناوری هوش مصنوعی را روی داده، تصویر، چهره و صدا اداره می‌کنند.

معاون سیاست‌گذاری و راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان خاطر نشان کرد: پلتفرم‌های پایه‌ای که برای هوش مصنوعی گرفته‌ایم تقریباً در تمام حوزه‌ها رشد قابل توجهی دارد و امیدواریم که با رشد این شرکت‌های هوش مصنوعی بتوانیم در آینده سطح بالاتری از فناوری‌های دیجیتال را در کشور داشته باشیم.

323280