۴۰۰ مگاوات برق در کلانشهر اهواز صرفه‌جویی شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز گفت: طی یک هفته گذشته تاکنون با همکاری مردم در بخش خانگی، تجاری، صنایع ، اداری و کشاورزی ۴۰۰ مگاوات برق در کلانشهر اهواز صرفه جویی شده است.
تصویر ۴۰۰ مگاوات برق در کلانشهر اهواز صرفه‌جویی شد

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، حسن کریمی چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگاران با اشاره به صرفه جویی ۴۰۰ میلیون دلار برق در کلانشهر اهواز ، اظهار داشت : در این راستا بر اساس آمارهای ثبت شده در مرکز دیسپاچینگ و کنترل و پایش انرژی این شرکت تاکنون رقمی حدود ۴۰۰ مگاوات معادل احداث ۲ نیروگاه ۲۰۰ مگاواتی با مدیریت سمت تقاضا از سوی مشترکین در کلانشهر اهواز ایجاد شده است.

وی با اشاره به همکاری، صرفه جویی و کاهش مصرف توسط مشترکین، افزود : برای ساخت یک واحد نیروگاهی حداقل بین ۲ تا چهار سال زمان نیاز است تا بتوان آنرا وارد مدار کرد که امروز ما در این شرایط سخت ناشی از گرمای شدید و گسترده و خشکسالی که آورد آب برای نیروگاه های برقابی جهت تامین برق را متاثر ازخود کرده است، با همکاری بسیار خوب بخش های مختلف توانسته ایم بخش زیادی از اعمال خاموشی زمانبندی شده را مدیریت کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز خاطرنشان کرد: شرکت های توزیع وظیفه دارند پس از تولید برق در نیروگاه ها اعم از گازی، بخار، سیکل ترکیبی، آبی، بادی و یا خورشید، پس از انتقال برق تولید شده توسط شرکت های برق منطقه ای به ایستگاه های، جریان برق را توسط خطوط فشار متوسط و سپس با استفاده از ترانس های کاهنده وارد شبکه فشار ضعیف در قالب ولتاژ ۲۲۰ ولت در اختیار مصرف کننده قرار دهند.

حسن کریمی با بیان اینکه ضرورت دارد مردم همکاری لازم را با شرکت توزیع برق باتوجه به کاهش تولید داشته باشند، اظهار داشت: با همکاری و همراهی مردم می توانیم کمبود تولید را مدیریت نماییم تا رفاه عمومی در این شرایط بسیار سخت ناشی از شدت گرما و همچنین وضعیت انتشار دور ششم کرونا حاصل شود .

وی ادامه داد: با همراهی و جدیت در امر خاموش کردن لوازم غیر ضروری و رعایت حداکثری مدیریت مصرف از سوی تمام اقشار جامعه، قطعا کم و به اندازه مصرف کردن بهتر از قطع جریان برق خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز گفت : برای احداث ظرفیت هر مگاوات برق نیاز به صرف هزینه ای معادل یک میلیون دلار می باشد که ما امروز در کلانشهر اهواز شاهد صرفه جویی حدود ۴۰۰ مگاوات بار شبکه بدون صرف هزینه بودیم.

کریمی ضمن تقدیر از شهروندان در امر صرفه جویی حداکثری در این تابستان گرم گفت: طی روزهای گذشته تاکنون با همکاری مردم در بخش خانگی و تجاری، صنایع، اداری و کشاورزی شاهد کاهش خوبی در مقوله مصرف بودیم که این مهم زمینه را برای کاهش اعمال خاموشی گسترده فراهم کرده است.

بر اساس این گزارش، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات بوده که از این مقدار ظرفیت منصوبه بخش آبی هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات و بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات است. ظرفیت منصوبه بخش DG (تولید پراکنده) نیز ۱۳۹ مگاوات است.

منبع:ایرنا

322028