شناسایی 159 بیمار کرونایی در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۱۵۹ بیمار جدید کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شدند
تصویر شناسایی 159 بیمار کرونایی در خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، کامبیز مهدی زاده ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: از ابتدای شیوع کرونا ۶۲ هزار و ۴۶۱ آزمایش در خراسان‌جنوبی انجام شده که از این میزان ۲۲ هزار و ۱۸۹ مورد مثبت و ۴۰ هزار و ۲۷۲ مورد نیز منفی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۷ تست pcr در استان انجام شده است، بیان‌کرد: نتیجه ۴۹ آزمایش مثبت بوده که ۱۷ مورد بستری و ۳۲ بیماری نیز سرپایی بوده‌اند.

مهدی زاده ادامه‌ داد: همچنین ۳۰۹ آزمایش سریع کرونا در خراسان‌جنوبی طی ۲۴ ساعت گذشته انجام شده که ۱۱۰ نمونه آن مثبت بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی بستری هستند، گفت: از این تعداد ۵۱ نفر ابتلاء قطعی به کرونا دارند و ۶ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه دو نفر از بیماران در وضعیت جسمی نامناسب و وخیمی هستند، اظهارکرد: ۲۱ هزار و ۲۱۵ نفر نیز تاکنون از بیماری کرونا بهبودی حاصل کرده یا دوران قرنطینه خانگی را سپری می‌کنند.

مهدی زاده با بیان اینکه متأسفانه یکی از هم استانی‌های ما بر اثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده است، افزود: مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا به ۹۲۳ نفر در خراسان جنوبی رسید.

منبع: مهر

311481