ماموستا ایزدی؛ عالم اهل سنت کردستان در گفتگو با پرسون:

سرمایه‌‎گذاری فرهنگی برای نسل جوان یکی از ضرورت‌هاست

عالم اهل سنت کردستان گفت: در این سالها که نسل جوان مسلمان زیر شدیدترین بمباران تبلیغاتی و عقیدتی است، بهترین و کاملترین ماوا و سنگر برای در امان بودن وی از این تهاجمات، حضور در عرصه‌های فرهنگی و دینی است، بنابراین هرچه در این زمینه سرمایه‌گذاری شود، باز هم کم است.

تصویر سرمایه‌‎گذاری فرهنگی برای نسل جوان یکی از ضرورت‌هاست

سایت خبری پرسون ـ ماموستا شیرزاد ایزدی؛ عالم اهل سنت کردستان در گفت‌ و گو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه چه حوزه‌های اهل سنت و چه اهل تشیع در جامعه بسیار تاثیرگذار است و باید با افزایش اقدامات فرهنگی بیشتر این جایگاه را قوی‌تر از گذشته کنیم.

این عالم اهل سنت کردستان گفت: انجام کارهای فرهنگی در کنار امور دینی می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری در جامعه به ویژه بر نسل‌های جوان و نوجوان داشته باشد، بدین منظور باید ارتباط بین علما و روحانیت با جامعه یک ارتباط همیشگی و دوسویه باشد.

ماموستا ایزدی بیان کرد: در این سالها که نسل جوان مسلمان زیر شدیدترین بمباران تبلیغاتی و عقیدتی است، بهترین و کاملترین ماوا و سنگر برای در امان بودن وی از این تهاجمات، حضور در عرصه‌های فرهنگی و دینی است، بنابراین هرچه در این زمینه سرمایه‌گذاری شود، بازهم کم است.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود اظهار داشت: جوانان و نوجوانانی که در بحث اوقات فراغت خود با یک نوع سردرگمی روبرو هستند بی شک بیشتر از دیگر جوانان فعال در بحث فرهنگ و دین در خطر تهاجم فرهنگی می‌باشند.

ماموستا ایزدی با اشاره به اینکه باید برای افزایش داوطلبین ورود به حوزه های علمیه نسبت به معرفی این مکان های آموزشی کارهای بیشتری صورت بگیرد، گفت: طبیعتا تا زمانی که انسانی نسبت به موضوعی اطلاع کافی نداشته باشد، به سمت آن کمتر گرایش خواهد داشت، متاسفانه در معرفی جایگاه واقعی حوزه‌های علمیه به نسل های نوجوان و جوان در کشور کم‌کاری‌هایی صورت گرفته است که باید جبران شود.

ماموستا ایزدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: حوزویان و روحانیون باید برای معرفی بهتر حوزه‌ها و مدارس دینی روش‌های جدید و تاثیرگذارتر را انتخاب کنند به نوعی که انگیزه حضور و ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه برای داوطلبین و نخبگان جامعه بیشتر از پیش شود.

آیین مهر ـ استان کردستان

310872

مطالب مرتبط