مدیر کل بهزیستی استان:

مرکز جامع درمان اعتیاد در همدان افتتاح می شود

مدیر کل بهزیستی استان همدان گفت: همزمان با هفته بهزیستی مرکز جامع درمان اعتیاد در همدان افتتاح
می شود.
تصویر مرکز جامع درمان اعتیاد در همدان افتتاح می شود

مهدی دیناری مدیر کل سازمان بهزیستی استان همدان امروز به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در گفتگو با سایت خبری پرسون اظهار کرد: امسال در هفته بهزیستی مرکز ماده ۱۶ نهاوند افتتاح می شود.

وی افزود: مرکز جامع درمان اعتیاد نیز از صفر تا صد که متعلق به بهزیستی است قرار است در هفته بهزیستی با ظرفیت ۵۰ نفر افتتاح شود.

دیناری با اشاره به شروع هفته مبارزه با مواد مخدر از پنجم تا یازده تیرماه خاطرنشان کرد: شعار امسال هفته مبارزه با مواد مخدر "حقایق را در مورد مواد مخدر به اشتراک بگذاریم" است.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان همدان در خصوص خدمات شلتر و سرپناه های شبانه گفت: این مکان برای افرادی است که به هر دلیل دچار مشکل و بحران اجتماعی در جامعه شده اند و در این مراکز یک وعده غذای گرم، اقلام بهداشتی و آموزش های لازم به این افراد ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه بهزیستی در گام دوم در این سرپناه ها ارتقای سطح کیفی زندگی این افراد در استان مراکز است.

دیناری با بیان اینکه در استان همدان ۴۳ کمپ ترک اعتیاد وجود دارد که سه کمپ آن مختص بانوان است تصریح کرد: طرح اجتماع محور در حوزه پیشگیری از اعتیاد سال گذشته در قالب ۱۰۲ طرح برای ۴۰۰ هزار نفر در استان همدان در مکان هایی با تراکم جمعیت زیاد اجرا شده است.

مدیر کل بهزیستی استان همدان در خصوص آمار معتادان مرکز ماده ۱۶ همدان نیز بیان کرد: سال گذشته ۶۶۵ نفر معتاد متجاهر در این مرکز پذیرش شده که از این تعداد ۲۸۵ نفر مجرد و ۲۶۰ نفر متاهل هستند و از نظر سنی میانگین سن این افراد از ۲۹ تا ۳۲ سال است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۲۷ نفر بی سواد، ۱۹۴ نفر تحصیلات ابتدایی، ۷۳ نفر تحصیلات متوسطه و ۸ نفر دارای مدرک کارشناسی هستند.

دیناری در خصوص تسهیلات اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته هم گفت: سال گذشته از ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات ۹۸ درصد جذب شد و توانستیم رتبه نخست کشور را به دست آوریم.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان همدان افزود: امسال ۱۰۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته داریم یعنی برای هر بهبود یافته ۱۰۰ میلیون تومان وام می توانیم پرداخت کنیم.

310083

مطالب مرتبط