وزیر میراث‌فرهنگی:

آیت‌الله بهشتی نمادی ماندگار از قضاوت عادلانه بود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تبریک روز قوه قضاییه، گفت: آیت‌الله بهشتی نمادی ماندگار از قضاوت عادلانه بود و در قامت نخستین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران معنای راستین عدالت‌محوری را به منصه ظهور رساند.
تصویر آیت‌الله بهشتی نمادی ماندگار از قضاوت عادلانه بود

به گزارش سایت خبری پرسون از میراث‌آریا، علی‌اصغر مونسان در پیامی به مناسبت روز قوه قضائیه و سالروز شهادت آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی، رییس وقت دیوان عالی کشور (هفتم تیرماه ۱۳۶۰)، ضمن گرامیداشت هفتم تیر، سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و یارانش، این روز و آغاز هفته قوه قضاییه را به حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رییسی، رییس رئیس قوه قضائیه و همه خادمان شریف دستگاه قضا تبریک و تهنیت گفت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این پیام با آرزوی تحقق کامل عدالت علوی را در سایه آموزه‌های اسلام و عمل به آرمان‌های انقلاب اسلامی، تصریح کرد: هفتم تیر به یاد آن شهید عدالت، روز قوه قضائیه نام‌گذاری شده است تا تاکیدی بر جایگاه والای قضا در نظام اسلامی و تکریم ایشان باشد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران پس از سال‌ها مبارزات مردمی در سایه رهبری حضرت امام(ره) و مجاهدت یاران صدیق ایشان در بهمن ۱۳۵۷ به بار نشست، اما گویا نهال نوپای انقلاب هم‌چنان از سوی دشمنان و بدخواهان تهدید می‌شد و نیاز به مراقبتی مضاعف داشت.

وزیر میراث فرهنگی یادآور شد: در این مسیر دشوار، انقلاب نوپای اسلامی در نخستین سال‌های حیات، جمعی از ارزشمندترین سرمایه‌های خود را از دست داد؛ شهیدانی که با خون پاک خود ریشه‌های نهال انقلاب را مستحکم و تبدیل به درختی تنومند کردند.

مونسان تصریح کرد: هفتم تیرماه ۱۳۶۰ شهید مظلوم حضرت آیت‌االه سید محمد حسینی بهشتی و ۷۲ تن یارانش در آتش ترور کور منافقین سوختند و واقعه تلخ شهادت جمعی از کارآمدترین چهره‌های نظام اسلامی رقم خورد.

وی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی که به تعبیر زیبای امام‌خمینی(ره) مثل یک ملت بود برای این ملت، نمادی ماندگار از قضاوت عادلانه بود و در قامت نخستین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران معنای راستین عدالت‌محوری را به منصه ظهور رساند.

309271