داروی نانو کامپوزیت ژنتیکی موثر در درمان کرونا

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: داروی نانو کامپوزیت ژنتیکی بیماران مبتلا به کرونا را با درگیری بالا درمان می‌کند.

تصویر داروی نانو کامپوزیت ژنتیکی موثر در درمان کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون، علی زینعلی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان، گفت: داروی نانو کامپوزیت ژنتیکی کرونا یک محصول شیمیایی و بر پایه ژن‌های غیرکد شونده است. این‌ داروها به صورت تخصصی وارد بدن شده و در سلول واکنش نشان می‌دهند. این دارو پس از شناسایی ویروس باعث تخریب ژن ویروس شده و از تکثیر آن جلوگیری می‌کند.

او افزود: در فاز تکنولوژی و هایتک این دارو بسیار پیشرفته است به صورتی که داروی نانو کامپوزیت ژنتیکی کرونا جزو دارو‌های مجوز گرفته سازمان غذا و دارو بوده و ایران اولین کشوری است که در دنیا توانسته به سطح هایتکی دارو‌های شیمیایی برسد تا بتواند تخریب ویروس را تا ۷۰ الی ۸۰ درصد طی ۴ روز پیش ببرد و بهبود بخشد.

زینعلی ادامه داد: بهبود بخشیدن داروی نانو کامپوزیت ژنتیکی کرونا برای افراد کرونایی نشان دهنده کیفیت بالای دارو، اثر بخشی دارو و هدفمند بودن دارو است. هیچ کشوری تاکنون نتوانسته نمونه مشابه ایرانی این دارو را بسازد؛ اگر این دارو مشابه دیگری داشت، مجوز آن نیز تا به امروز کسب شده بود.

او تصریح کرد: این شرکت دانش بنیان یک شرکت بیوتکنولوژی و ژنتیکی است که ۵۰ الی ۶۰ محصول ژنتیکی مانند کیت تشخیصی در زمینه ژنتیک و ۴ نوع پروتئین‌های نو ترکیب را تولید می‌کند که یکی از آن‌ها در خاورمیانه تنها پروتئین نوترکیب است. شروع فعالیت شرکت در حوزه دارو‌ها بوده که با مطالعات پیشرفته درباره آنفلوانزا به تولید داروی بهبود بیماران کرونایی نیز رسید.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: داروی نانو کامپوزیت ژنتیکی کرونا یک داروی ضد کرونا بوده که به دلیل اثر بخشی بسیار بالا و مقاوم بودن در برابر ویروس کرونا باعث نزولی شدن و حتی به صفر رسیدن مبتلایان و فوتی‌ها خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

308732