پیش بینی می شود سختی شبکه بیت کوین برای اولین بار در تاریخ 21 درصد کاهش یابد

به دنبال خروج گسترده ماینرها از چین، پیش بینی می شود روز اول جولای (10 تیر) سختی استخراج بیت کوین تاحدی کاهش پیدا کند که به سطوح ثبت شده در اوایل سال 2020 برسد.

تصویر پیش بینی می شود سختی شبکه بیت کوین برای اولین بار در تاریخ 21 درصد کاهش یابد

به گزارش سایت خبری پرسون، به گفته دیلان لکلر (Dylan LeClair)، از تیم مشاوران پولی 21st Paradigm، شبکه بیت کوین پس از تنظیم و تعدیل بعدی، 21 درصد از سختی خود را از دست می دهد. این تنظیمات دوره ای در مکانیسم بیت کوین به گونه ای کدگذاری شده اند که ثبات زمان تولید بلوک تضمین شود. به همین ترتیب، وقتی ماینرها از شبکه خارج می شوند، برای جبران تلفات توان محاسباتی آنها، سختی شبکه کاهش می یابد.

تعدیل دو رقمی سختی شبکه (خواه مثبت یا منفی) نسبتاً نادر است. با این اوصاف، شاید بتوان گفت کاهش 21.1 درصدی پیش رو بزرگترین افت در تاریخ بیت کوین خواهد بود. از سوی دیگر، درآمد استخراج کنندگان بیت کوین نیز با 64.5 درصد کاهش نسبت به اوج ثبت شده در ماه می 2021 (اردیبهشت و خرداد) به 23 میلیون دلار در روز رسیده است.

مهاجرت ماینرها

وی در ادامه اظهارات خود می گوید که بعد از محدودیت های نظارتی اعمال شده از سوی دولت چین، ماینرها به کشورهایی همچون قزاقستان ، ایالات متحده و حتی کشورهای آفریقایی مهاجرت می کنند و برای تامین هزینه های انتقال تجهیزات، بیت کوین های خود را می فروشند. این یکی از اصلی ترین کاتالیزورهای افزایش فشار فروش به شمار می رود.

به گفته کاوشگر شبکه BTC.com ، بعد از این کاهش، سختی شبکه بیت کوین احتمالاً به 16.25 T می رسد که آخرین بار در ماه می 2020 (اردیبهشت 99) دیده شد. گفتنی است که سختی استخراج بیت کوین هر دو هفته یک بار تعدیل می شود و دو مورد تعدیل قبلی با افت 16 و 5 درصدی همراه بوده است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

308554