طی ۲۴ ساعت گذشته روی داد؛

چورزق ۴۲ درجه سانتیگرادی، گرمترین نقطه زنجان

سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: چورزق از توابع شهرستان طارم با دمای ۴۲+ درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین نقطه استان طی ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسید.

تصویر چورزق ۴۲ درجه سانتیگرادی، گرمترین نقطه زنجان

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سونا صرفی، افزود: طی مدت یاد شده، خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه، گرماب و سجاس در شهرستان خدابنده با دمای ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر، خنکترین مناطق این استان گزارش شدند.

وی اظهار داشت: میزان کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته در چورزق ۲۳ و ۴۲، ماه نشان ۱۷ و ۴۱، آب بر ۲۴ و ۴۱، دندی ۱۶ و ۴۱، گیلوان ۲۱ و ۴۰، فیله خاصه ۲۰ و ۴۰، خیرآباد ۱۲ و ۴۰، حلب ۱۵ و ۳۹، نیک پی ۱۶ و ۳۹، زرین رود ۱۳ و ۳۹، گرماب ۱۲ و ۳۸، باش قشلاق گرماب ۱۵ و ۳۷، فرودگاه زنجان ۱۹ و ۳۷، پری ۲۰ و ۳۷، دانشگاه زنجان ۱۶ و ۳۷، صائین قلعه ۱۶ و ۳۷، زنجان ۱۶ و ۳۶، خرمدره ۱۶ و ۳۶، ابهر ۱۵ و ۳۶، سجاس ۱۲ و ۳۵، سلطانیه ۱۴ و ۳۵، ارمغانخانه ۱۹ و ۳۴، قیدار ۱۸ و ۳۴ درجه سانتیگراد بود.

صرفی، دمای فعلی شهر زنجان را ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر محسوسی نداشته و با افزایش ۱ درجه‌ای مواجه است و در واقع امروز نیز هوای گرم همچنان در استان مستقر خواهد بود.

وی، تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان هواشناسی، روز یکشنبه هفته آینده، تشکیل ابر در این استان را خواهیم داشت که ممکن است در برخی از مناطق زنجان با بارش‌های خفیف و پراکنده را داشته باشیم.

صرفی با بیان اینکه در مجموع هفته آینده شرایط پایداری هوا نسبت به هفته جاری کمتر خواهد بود، اظهار داشت: وزش باد تا روز یکشنبه تداوم خواهد داشت که در بعدازظهر می تواند به حد نسبتا شدید نیز برسد و اما میزان دما خیلی تغییر محسوسی نخواهد کرد.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه‌روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: ایرنا

308189