مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان خبر داد:

سیر نزولی ۱۷ درصدی مصرف برق در واحد‌های صنعتی

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان از کاهش ۱۷ درصدی مصرف برق در واحد‌های صنعتی خبر داد.

تصویر سیر نزولی ۱۷ درصدی مصرف برق در واحد‌های صنعتی

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، علیزاده مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان با بیان اینکه افزایش دما و کاهش بارندگی‌ها باعث افزایش مصرف برق شده است، گفت: در این میان تمام اقشار مختلف جامعه باید مصرف برق را مدیریت کنند تا شاهد خاموشی برق واحد‌های تولیدی در استان زنجان نباشیم.

او افزود: در حال حاضر همه واحدهای صنعتی استان زنجان دارای کنتور هوشمند هستند و در این راستا از اول اردیبهشت ماه امسال به طور ویژه پیک بار راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان با بیان اینکه میزان سقف مصرفی استان زنجان ۵۳۰ مگاوات اعلام شده است، گفت: این استان از این رقم عبور کرده و ۱۲۰ و ۱۵۰ مگاوات برق کل بار مصرفی حوزه صنعتی استان زنجان را تشکیل می‌دهد.

علیزاده ادامه داد: میزان ۱۲۰ مگاوات برق به صنایع عمومی اختصاص دارد و طبق الزام هیات وزیران باید ۳۰ درصد مصرف را کاهش می‌دادند که تاکنون ۱۷ درصد آن محقق شده است.

او با بیان اینکه در حوزه صنایع اختصاصی این شرکت ۱۵۰ مگاوات بار برق مصرفی دارند، افزود: برابر با مصوبه هیأت وزیران باید ۶۰ درصد تعدیلی می‌شد که تاکنون ۱۶ درصد روند کاهشی دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه در مجموع باید گفت سهم مصرف سقف بار پیک برق شرکت توزیع ۶۲۰ مگاوات است که برابر با اعلام مصوبه هیات وزیران باید ۱۴۶ مگاوات به میزان ۲۴ درصد تعدیل انجام می‌گرفت که این رقم حدود ۹۲ مگا وات معادل ۱۵ درصد خاموشی محقق شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

308181