برای نخستین بار در کشور؛

طرح جامع توسعه پایدار معادن در استان زنجان اجرایی می‌شود

رئیس اداره محیط زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌های معدنی در استان زنجان برای نخستین بار در کشور عملیاتی می‌شود.

تصویر طرح جامع توسعه پایدار معادن در استان زنجان اجرایی می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمد حسین فغفوری اظهار کرد: این طرح به منظور رتبه‌بندی معادن و صنایع معدنی استان با توجه به شاخص‌های توسعه پایدار اجرایی می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: در این راستا در گام اول آموزش‌های لازم به معدنکاران ارائه می‌شود، سپس پایش‌های لازم صورت گرفته و اصلاحات در چارچوب شاخص‌های تعریف شده انجام می‌پذیرد.

وی ادامه داد: در آخرین گام این طرح با بهبود شاخص‌های زیست محیطی، ایمنی و سرمایه‌گذاری، استانداردسازی و رتبه‌بندی معادن با استانداردهای جهانی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره محیط زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به برگزاری سمیناری در این خصوص در استان افزود: در همین راستا سمینار آشنایی و اجرای طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌های معدنی در استان زنجان با حضور بهره‌برداران معادن و مدیران صنایع معدنی برگزار شد.

وی ادامه داد: این طرح در استان با تشکیل شورایی متشکل از نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، نظام مهندسی معدن ایران، ایمیدرو، اداره محیط زیست و شرکت شهرک‌های صنعتی پیگیری و عملیاتی می‌شود.

فغفوری تصریح کرد: امیدواریم با اجرای این طرح در استان شاهد جذب سرمایه‌گذاران بزرگ در بخش معدن بوده و با ارتقای تکنولوژی مورد استفاده در معادن و صنایع معدنی بتوانیم بیش از پیش از ظرفیت‌های معدنی استان استفاده کنیم.

منبع: فارس

308177