خرید تضمینی محصولات زراعی توسط شبکه تعاونی های روستایی استان خراسان شمالی

خرید تضمینی و توافقی محصولات زراعی در استان خراسان شمالی ادامه دارد.
تصویر خرید تضمینی محصولات زراعی توسط شبکه تعاونی های روستایی استان خراسان شمالی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان شمالی، جلیل رمضانی مدیر تعاون روستایی استان خراسان شمالی در تکمیل این خبر افزود: به منظور حمایت از تولید محصول داخلی و رفاه حال کشاورزان تاکنون با توجه به شروع آغاز برداشت محصولات زراعی تعداد 3 مرکز خرید گندم( امند - توی - سنخواست ) توسط شبکه تعاونی های روستایی در استان خراسان شمالی و به عنوان مباشر شرکت غله، آمادگی تحویل گندم را از کشاورزان دارند.

رمضانی افزود از زمان آغاز خرید این محصول تاکنون مقدار 297 تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده و این مراکز تا زمان پایان برداشت در خدمت کشاورزان خواهند بود.

مدیرتعاون روستایی استان خراسان شمالی همچنین در خصوص مقدار خرید دانه روغنی کلزا گفت: خرید دانه روغنی کلزا در استان خراسان شمالی از مورخ 1400/3/17 با تجهیز 3 مرکز خرید(آشخانه- بجنورد- شیروان) آغاز گردیده و تاکنون با فعالیت همه روزه این مراکز میزان 685 تن کلزا از کشاورزان بصورت توافقی تحویل و خریداری شده است که مقدار 444 تن آن به کارخانجات روغن کشی ارسال شده است.

رمضانی در خصوص خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا گفت: حمایت از تولیدکننده، ایجاد تعامل در نظام تولید، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و افزایش تولید دانه روغنی در کشور و افزایش خوداتکایی به تولید داخلی این محصول را از اهداف مهم خرید تضمینی دانه های روغنی عنوان کرد.

306955