کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با پرسون:

دموکراسی بر پایه مردم سالاری دینی؛ الگویی که غربی‌ها از آن وحشت دارند

جمهوری اسلامی این پیام را مخابره کرد که هم براساس چارچوب دموکراسی و مردم‌سالاری حرکت می‌کند و هم ماهیت اسلامی این جمهوریت را حفظ کرده است. ترکیب این دو مؤلفه ترکیب خطرناکی برای غربی‌ها است و این الگو می‎‌تواند تحولات منطقه را تحت تأثیر قرار دهد.
تصویر دموکراسی بر پایه مردم سالاری دینی؛ الگویی که غربی‌ها از آن وحشت دارند

مصطفی آقاجانی کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه امام صادق در گفت‌وگو با سایت خبری پرسون، در خصوص اثرگذاری انتخابات ایران در منطقه اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های بسیار مهمی که جمهوری اسلامی داشته این است که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزاری انتخابات همواره بین مردم سالاری و موضوع دینی یک ترکیبی را ایجاد کرده است. بنابراین، این نکته بسیار مهم و قابل لحاظ است که وجه تمایز انقلاب ایران با انقلاب‌های دیگر و همچنین کشورهای منطقه است.

آقاجانی افزود: بسیاری از کشورهای عربی هنوز صندوق انتخابات را ندیده‌اند و از نظر دموکراسی و مردم‌سالاری وضعیت نامناسبی است.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه که اتفاق افتاد ایجاد یک الگوی جدید بود که این الگوی جدید هم براساس دموکراسی و هم بر اساس مردم سالاری بود البته نه آن دموکراسی که غربی‌ها تعریف می‌کنند بلکه بر اساس مردم‌سالاری بود که یک هویت دینی را در لابلای خودش داشت.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: جمهوری اسلامی این پیام را مخابره کرد که هم براساس چارچوب دموکراسی و مردم‌سالاری حرکت می‌کند و هم ماهیت اسلامی این جمهوریت را حفظ کرده است. ترکیب این دو مؤلفه ترکیب خطرناکی برای غربی‌ها است و این الگو می‎‌تواند تحولات منطقه را تحت تأثیر قرار دهد.

306389