محمد صالح جوکار:

سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب از آبخوان‌های استان یزد برداشت می‌شود

نماینده یزد و اشکذر در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب از آبخوان‌های استان برداشت می‌شود و هر سال ۴۰ سانتیمتر از سطح آب‌های زیرزمینی یزد کاسته می‌شود.
تصویر سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب از آبخوان‌های استان یزد برداشت می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمدصالح جوکار در آیین بهره برداری از ۱۵ طرح صنعت آب و برق یزد که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، با اشاره به اینکه حیات استان وابسته به آب است، اظهارکرد: با وجود تخصیص آب در خط اول انتقال آب ، نه تنها افزایشی رخ نداد، بلکه به شدت با کاهش میزان انتقال آب هم مواجه هستیم.

این نماینده یزد در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب از آبخوان‌های استان برداشت می‌شود و هر سال ۴۰ سانتیمتر از سطح آب‌های زیرزمینی یزد کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مشکل کشاورزان استان همجوار هم حل نشد، مطمئنا با تهدیدهای جدی از طرف آنها در خط انتقال آب مواجه هستیم.

جوکار با تاکید بر اینکه سال‌های گذشته بودجه خط انتقال آب یزد ۲ تا ۳ میلیارد تومان در نظر گرفته می‌شد، گفت: امسال در مجلس شورای اسلامی این بودجه ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

وی با قدردانی از رضا اردکانیان وزیر نیرو که دستورات خوبی را برای طرح های آب و برق یزد صادر کرد، افزود: با این وجود از زیرمجموعه وزارتخانه به دلیل عملی نکردن این دستورها گلایه داریم.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

305842