معاون فروش شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان:

هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در ۸۰ روز کشف شد

معاون فروش شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: ۹۵۷ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال غیرمجاز در ۸۰ روز ابتدایی امسال کشف شد.

تصویر هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در ۸۰ روز کشف شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از کشف ۹۵۷ ماینر و صرفه‌جویی یک میلیون و ۱۹۷هزار و ۳۸۳ کیلووات ساعت برق از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

او ادامه داد: اقدامات انجام شده در راستای مقابله با رمز ارز‌ها علاوه بر اقدامات سراسری شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور، همکاری و حساسیت در حوزه‌های انتظامی و قضایی استان زنجان نقش بسزایی دارد و افزایش همکاری نهاد‌های مرتبط، پایش مستمر کنتور‌ها و بررسی مصارف مشترکین با دیماند بالا، انجام بازدید‌های میدانی و برگزاری طرح‌های جهادی با استفاده از گروه‌های عملیاتی توزیع برق برای کنترل مصرف برق، کاهش خاموشی‌ها و تامین برق پایدار ومطمئن، کمک قابل توجهی کرده است.

نثار افزود: استخراج ارز‌های دیجیتال نیاز به مصرف بالای برق دارد و متاسفانه در این زمان حساس کمبود برق بسیاری از سودجویان به استخراج ارز دیجیتال با تعرفه برق یارانه‌ای اقدام می‌کنند.

معاون فروش و خدمات مشترکین عملکرد شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در زمینه مبارزه با ماینر‌های غیرمجاز طی یکسال گذشته را کشف ۲ هزار و ۱۴۴ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز اعلام کرد و گفت: میزان صرفه‌جویی در انرژی برق نیز ۷۰۸۵۰۱۸ کیلووات ساعت بوده است.

او افزود: در صورتی که شهروندان افرادی که به استخراج رمز ارز مشغول هستند را معرفی کنند، پس از بررسی و تایید صحت گزارش ارائه‌شده پاداش دریافت خواهند کرد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: مردم شریف استان زنجان در صورت اطلاع و یا مشاهده مراکز غیرقانونی دستگاه‌های ارز دیجیتال، می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۳۳۴۴۲۳۴۲-۰۲۴ و یا ارسال پیام به شماره ۳۰۰۰۲۹۰۱۴۳ ضمن رعایت محرمانگی اطلاعات ارائه شده نسبت به ثبت گزارش مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز به نام خود اقدام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

305592