مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد:

سرپناه امن دختران در معرض تهدید است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه خانه‌های سلامت مامن و سرپناهی برای دختران در معرض آسیب به شمار می‌روند گفت: بیرون از خانه ماندن دختران می‌تواند معضلات و مشکلات را به مراتب افزایش دهد.
تصویر سرپناه امن دختران در معرض تهدید است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمد محمدی قیداری با بیان اینکه حمایت های اجتماعی از این دختران تا زمان رفع مشکل ادامه خواهد داشت، افزود: هم اکنون ۲ خانه کودک و نوجوان دختران در زنجان در ۲ رده سنی ۶ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال فعالیت می‌کنند و در مجموع ۲۱ دختر بی‌سرپرست و بدسرپرست در شیرخوارگاه و خانه‌های کودک و نوجوان استان نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست اضافه کرد: افرادی که سرپرستی آنان به موجب حکم مراجع صلاحیت‌دار به بهزیستی سپرده شده و تا زمان ۲ سال از تاریخ سپردن آنان به سازمان، پدر یا مادر و یا جد پدری و وصی منصوب از سوی ولی قهری برای سرپرستی آنان مراجعه نکرده باشند به موجب ماده ۸ این قانون و با رعایت مفاد این ماده و با تشخیص دادگاه و مصلحت کودک یا نوجوان، حکم سرپرستی به متقاضیان سرپرستی اعطا می‌شود.

این مسوول ادامه داد: درخواست‌کننده منحصر یا درخواست‌کنندگان سرپرستی باید متعهد شوند که تمامی هزینه‌های مربوط به نگهداری و تربیت و تحصیل افراد تحت سرپرستی را تأمین کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: این حکم حتی پس از فوت سرپرست منحصر یا سرپرستان نیز تا تعیین سرپرست جدید، برای کودک یا نوجوان جاری است و بدین منظور سرپرست منحصر یا سرپرستان، موظف هستند با نظر بهزیستی خود را نزد یکی از شرکتهای بیمه به‌نفع کودک یا نوجوان تحت سرپرستی بیمه عمر کنند.

محمدی افزود: در صورت فوت سرپرست منحصر یا سرپرستان که مشمول یکی از صندوق‌های بازنشستگی بوده‌اند، افراد تحت سرپرستی در حکم افراد تحت تکفل متوفی محسوب شده و تا تعیین سرپرست جدید از مزایای مستمری وظیفه بازماندگان برخوردار خواهند شد.

وی اظهار داشت: حضور دختران در جامعه و پذیرش نقش‌های اجتماعی آنها نسبت به گذشته بیشتر شده و نیاز به آموزش‌هایی چون مباحث حقوقی، اجتماعی ضروری است.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان، دختران جامعه با سرلوحه قراردادن زندگی ائمه اطهار و معصومین می‌توانند الگویی مناسب را پیش‌روی خود قرار دهند تا در جامعه و در بهره‌گیری از فضای مجازی دچار آسیب نشوند.

منبع: ایرنا

305367