حاجی دلیگانی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

مجازات اخلال‌گران اقتصادی تشدید می‌شود

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح اصلاح قانون مجازات اخلال‌گران اقتصادی، طرح ایجاد قانون و دائمی شدن احکام این موضوع است تا در این شرایط اقتصادی به مردم کمک شود.
تصویر مجازات اخلال‌گران اقتصادی تشدید می‌شود

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی طرح اصلاح قانون مجازات اخلال گران اقتصادی به خبرنگار سایت خبری پرسون،گفت: در حال حاضر در جنگ اقتصادی هستیم و برای برقراری امنیت اقتصادی کشور، تشدید مجازات اخلالگران این حوزه ضروری است.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: قانون اخلال‌گران نظام اقتصادی مصوب سال 69 موجود است. اما با پیچیده شدن مناسبات اقتصادی و ایجاد تغییرات پاسخگو شرایط فعلی نیست.

وی ادامه داد: رئیس قوه قضاییه در این زمینه دو سال قبل از مقام معظم رهبری استجاره گرفتند و الان زمان آن رو به اتمام است. همان استجاره در قالب یک طرح بررسی و کلیات آن در کمیسیون قضایی تصویب شد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: طرح اصلاح قانون مجازات اخلال‌گران اقتصادی، طرح ایجاد قانون و دائمی شدن احکام این موضوع است تا در این شرایط اقتصادی به مردم کمک شود.

حاجی دلیگانی با بیان این که طرح دارای 8 ماده است، تصریح کرد: سه ماه برای تدوین آیین نامه اجرایی این طرح و سپس تصویب آن توسط رئیس قوه پیش بینی شده است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس یازدهم گفت: طی این طرح احکام شرکای جرم نیز تشدید و در مجموع در شعب دادگاهی انقلاب ویژه اقتصادی رسیدگی می‌شود. ضمن این که برای سازمان‌های دولتی و یا عمومی مقصر نیز مجازات‌هایی در نظرگرفته شده و متناسب با جرم خسارت دریافت خواهد شد.

301615