استاندار:

سند آب لرستان تدوین شد

استاندار لرستان گفت: سند آب استان پس از مرور و بازنگری، تدوین شد و انتشار کتاب راهبردی آن در حال انجام است.
تصویر سند آب لرستان تدوین شد

به گزارش سایت خبری پرسون از لرستان، روز چهارشنبه سید موسی خادمی در نشست شورای دانا یکی از مهم ترین مسائل استان را موضوع آب عنوان کرد و افزود: این موضوع به ویژه بعد از سیل ۹۸ طلبکارانه تر پیگیری و تاکنون نتایج خوبی حاصل شده است.

وی اظهار داشت: در مقایسه با سال ۹۶ تعداد زیادی از سدهای لرستان مانند آبسرده، تاج امیر، شهید بروجردی و مخملکوه که ردیف بودجه آنها موجود ولی تخصیصشان حذف شده بود، به مرحله اجرایی بازگشته اند و علاوه بر این برای سدهای چولهول، خسروآباد و ۱۲ تا ۱۳ سد دیگر نیز مجوز تخصیص آب اخذ شده است.

استاندار لرستان گفت: ظرفیت سد معشوره از حداکثر ۵۰ میلیون مترمکعب به ۴۰۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت که با احتساب حجم پیشگیری از سیلاب، وزارت نیرو تاکنون ۲۰۰ میلیون متر مکعب تخصیص داده است.

خادمی با بیان اهمیت تخصیص آب در توسعه لرستان افزود: با اینکه کارهای بزرگی در این زمینه انجام شده است در عین حال، سهم استان را بیشتر از این می دانیم و در این راستا ده‌ها جلسه مختلف با موضوع آب در وزارت نیرو برگزار شده است.

وی همچنین اظهار داشت: لرستان از جمله نخستین استان‌هایی بود که طرح آمایش سرزمین آن در سال های ۹۱ و ۹۲ تهیه و پس از مرور، بازنگری و اصلاح شده است.

خادمی ادامه داد: اما در حال حاضر آمایش سرزمین به صورت ملی طراحی و سهم هر استان در آن مشخص می شود که به نظر می رسد برخلاف گذشته، نگاه از بالا به پایین بوده بنابراین لازم است این ۲ برای تدوین سند جدید با هم تلفیق شوند.

استاندار لرستان همچنین در خصوص شورای دانا گفت: طرح "دانا" مخفف دادگستری، استانداری، نمایندگان مجلس و امام جمعه می‌باشد که پس از ارجاع مورد قبول وزارت کشور قرار گرفت.

خادمی با اشاره به اینکه چند جلسه استانی شورای دانا برگزار و اهداف کلان مورد بررسی قرار گرفت ادامه داد: متاسفانه این طرح با کم لطفی گروه های سیاسی در استان مواجه و از آن به عنوان گروهی برای تعیین مدیران استانی و موارد مشابه نام برده شد و به این شکل سطح کار را پایین آورده و با فضاسازی، رغبت افراد برای حضور در جلسات استانی را کاهش دادند.

وی وجود شورای دانا را برای پیشبرد اهداف استان ضروری دانست و گفت: عمده ترین بحث های این شورا سرمایه‌گذاری در استان و جلب، جذب و حمایت از سرمایه گذار، تصمیم گیری در مورد مسائل مهم استان مثل حوزه آب و هماهنگی و پیگیری در وزارتخانه ها بود.

وی به برگزاری جلسات متعدد با لرستانی های مقیم تهران اشاره کرد و افزود: به همین منظور با مدیران و مسئولینی که در سطوح و رده های بالا در کشور مسئولیت داشتند نیز جلساتی برگزار شد.

استاندار لرستان بیان کرد: به هر حال اقداماتی انجام شده اما تاکنون فعالیت و خروجی مورد انتظار، محقق نشده که لازم است این طرح بهتر، گسترده تر و برای دوره‌های بعدی فعال تر شود.

301072