کشاورزان از فروش علوفه به دلالان خودداری کنند

مدیر امور دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خروج علوفه دامی تولیدی از استان به علت خشکسالی و کمبود علوفه ممنوع است و زارعان از فروش آن به دلالان خودداری کنند.
تصویر کشاورزان از فروش علوفه به دلالان خودداری کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، پرویز بستانچی افزود: ۸۰ درصد از غذای دام باید دارای علوفه باشد که در کنار کنستانتره ارائه می‌شود و هیچ گونه جایگزینی نیز برای آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: علوفه مرتعی، ذرت علوفه ای، یونجه، تفاله چغندر قندو کاه کلش جزو مواردیست که مورد مصرف دام بوده و خروج آن ممنوع است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: باتوجه به شرایط خشکسالی پیش آمده و کمبود احتمالی علوفه برای دامداران و عشایر استان، این سازمان با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی ،در راستای پشتیبانی و حمایت از تولید و تامین بخشی از علوفه مورد نیاز دامداران استان شامل جو ،کاه کلش، از محل تولیدات داخل استان تا اطلاع ثانوی خروج هرنوع علوفه دامی را ممنوع است.

بستانچی گفت: باتوجه به گزارشات موجود مبنی بر حضور دلالان و افراد سودجو و خرید کاه و کلش خارج از عرف و انتقال آن به خارج از استان به خصوص استانهای اصفهان، مرکزی و جنوب کشور می کنند که نیازمند همکاری زارعان هستیم تا این موضوع کنترل شود.

آذربایجان غربی سالانه با تولید علوفه مورد نیاز برای تغذیه دام و طیور در این زمینه خود کفا بوده و سه میلیون تن سالانه علوفه در این منطقه تولید می‌شود.

۸۹۱ هزار تن علوفه مازاد تولیدی استان هم به استان های همجوار صادر می‌شود.

منبع: ایرنا

290452