لاریجانی؛

کاندیداتوری من در انتخابات گناه‌کبیره نیست

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: کاندیداتوری من در انتخابات گناه‌کبیره یا گام در منطقه ممنوعه نبود.

تصویر کاندیداتوری من در انتخابات گناه‌کبیره نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، علی لاریجانی امشب (پنج شنبه) در شبکه اجتماعی کلاب هاوس در پاسخ به سوالات کاربران این شبکه، درباره حضور او در صحنه انتخابات ریاست جمهوری، گفت: می‌دانستم در پروسه انتخابات با چه مسائلی مواجه می‌شوم. دولت بعد باید مسائل پیچیده بین المللی و اقتصادی را حل کند از این رو به دلیل تجربه اجرایی در حوزه‌های مختلف برداشتم این بود که وظیفه ای بر دوش دارم که وارد انتخابات شوم.

وی ادامه داد: گناه کبیره و «ذَنب لایغفر» نکردم که وارد انتخابات شدم، گام در منطقه ممنوعه نگذاشتم. این همه توهین و تحقیر درست نیست.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: با خار پاشیدن و مشوه کردن صحنه انتخابات مشکلات مردم حل نمی‌شود.

لاریجانی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه چرا جدال خود را با حمله به حوزه نظامی و قضایی شروع کرده اید؟ گفت: در قضاوت حکم قاضی و در محل نظامی سلسله مراتب مطرح است، من افتخار می‌کنم که در زمان جنگ در نیروهای مسلح بودم. اما ورود نظامیان و قضات به اقتصاد و دولت مثل این است که در وسط اتوبان نهج البلاغه بگذاریم، نهج البلاغه خوب است اما جای آن وسط اتوبان نیست.

وی همچنین در خصوص این که شما اختیار نظارت بر عملکرد دولت را در مجلس داشتید اما بی‌عملی داشتید، افزایش قیمت بنزین با موافقت شما بود، به عنوان رئیس سابق مجلس، این بی‌تدبیری را چگونه توجیه می‌کنید؟ اظهار داشت: هر بخشی از حکومت وظیفه خود را دارد، دولت‌ها سلایق مختلفی دارند، چندین اَبَر چالش در کشور داریم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: پیشنهاد اولیه در مورد بنزین این بود که به هر ایرانی ماهانه ۳۰ لیتر بنزین بدهیم اما وفاق روی آن حاصل نشد؛ راه حل‌های اساسی‌تر مورد قبول واقع نشد به همین جهت گفتیم حداقل این راه حل، اجرایی شود. باید برای چالش‌های بزرگ اراده‌های قوی وجود داشته باشد.

منبع: مهر

289730