سید اسماعیل موسوی در گفتگو با پرسون:

انتخابات 28 خرداد ایمن برگزار خواهد شد/ پروتکل‌های بهداشتی را برای بخش‌های مختلف تدوین کرده‌ایم

برای انتخابات پیش رو که در ۲۸ خرداد برگزار می‌شود به دلیل مصادف شدن با پاندمی کرونا و درگیری بخش زیادی از جامعه با آن، پروتکل‌های بهداشتی انتخابات را با همکاری وزارت بهداشت، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی تدوین کردیم و به ستاد ملی کرونا ارسال شد و با موافقت ریاست محترم جمهور مواجه شد.
تصویر انتخابات 28 خرداد ایمن برگزار خواهد شد/ پروتکل‌های بهداشتی را برای بخش‌های مختلف تدوین کرده‌ایم

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص تمهیدات وزارت کشور در برگزاری ایمن و بهداشتی انتخابات اظهار داشت: برای انتخابات پیش رو که در ۲۸ خرداد برگزار می‌شود به دلیل مصادف شدن با پاندمی کرونا و درگیری بخش زیادی از جامعه با آن، پروتکل‌های بهداشتی انتخابات را با همکاری وزارت بهداشت، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی تدوین کردیم و به ستاد ملی کرونا ارسال شد و با موافقت ریاست محترم جمهور مواجه شد.

موسوی افزود: این پروتکل را به استان‌ها ابلاغ خواهیم کرد تا آماده شوند و مفاد این پروتکل را در روز برگزاری انتخابات اجرا کنند.

وی تصریح کرد: در این پروتکل، بخش‌ها و فرآیندهای مختلف انتخابات از جمله فصل تبلیغات نامزدها و روز برگزاری انتخابات را در نظر گرفته‌ایم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در ادامه تشریح کرد: در این پروتکل برای تبلیغات نامزدها توصیه شده است که از فضای مجازی استفاده شود و همچنین امکان استفاده از رسانه ملی برای نامزدها فراهم شود و حتی‌الامکان از تجمعات و فعال کردن ستادهای تبلیغاتی با رویکرد برگزاری تجمعات پرهیز شود.

وی همچنین بیان کرد: برای روز انتخابات نیز تعداد شعبه‌های اخذ رأی را از ۶۲ هزار شعبه به 70 هزار شعبه افزایش داده‌ایم. فاصله اجتماعی را در شعب اخذ رأی پیش‌بینی کرده‌ایم و توصیه کرده‌ایم که حتی‌الامکان شعبه‌ها در فضای باز یا در سالنهایی باشد که امکان تهویه هوا وجود داشته باشد.

سید اسماعیل موسوی در پایان گفت: اقلام بهداشتی را نیز به میزان کافی در اختیار هر شعبه قرار می‌دهیم که عوامل شعبه و رأی‌دهندگان ایمن باشند و با اطمینان خاطر در انتخابات شرکت کنند و به نامزد مورد نظر خود رأی دهند.

289280