۳۷۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان مرکزی صادر شد

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۳۷۰ پروانه بهره‌برداری با میزان سرمایه‌گذاری ۱۷۸ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال پارسال در این استان مرکزی صادر شد.

تصویر ۳۷۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان مرکزی صادر شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، سعید جعفری اراک روز سه شنبه افزود: در صورت راه اندازی این واحد‌های تولیدی و صنعتی چهار هزار و ۸۵۳ فرصت شغلی جدید در پایتخت صنعت ایران ایجاد می شود.

وی بیان کرد: استان مرکزی رتبه اول تنوع محصولات صنعتی را دارد که به عنوان دومین کانون کارسازی کلان و پیمانکاری عمده برای صنایع زیردستی کشور محسوب می‌شود و در حوزه صنایع فلزی، شیمیایی، غذایی، کانی غیرفلزی ، ریلی و آرایشی و بهداشتی بیش از سایر بخش‌ها مزیت دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی توضیح داد: تاکنون ۲ هزار و ۶۰۶ پروانه بهره‌برداری در این استان صادر شده که ۱۰۸ هزار و ۹۱۷ فرصت شغلی جدید به دنبال داشته است.

جعفری کرهرودی خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری در این پروانه‌های بهره‌برداری بیش از ۳۵۶ هزار و ۷۹۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان های اراک با ۸۲۹ پروانه، ساوه با ۴۵۸ پروانه، زرندیه با ۳۶۰ پروانه و دلیجان با ۳۳۱ پروانه بیشترین و شهرستان خنداب و فراهان به ترتیب با ۱۶ و ۲۰ پروانه کمترین شمار پروانه‌های بهره‌برداری را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: شهرستان ساوه با ۳۸ هزار و ۹۹۴ فرصت شغلی بیشترین اشتغال و شهرستان خنداب با ۷۸ فرصت شغلی کمترین شمار اشتغال در پروانه‌های بهره‌برداری استان مرکزی را به خود اختصاص داده‌اند.

جعفری کرهرودی بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در پروانه‌های بهره‌برداری با ۱۸۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مربوط به شهرستان شازند عنوان کرد و گفت: این مهم به دلیل سرمایه‌گذاری در پالایشگاه این شهرستان در ماه‌های پایانی سال گذشته است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

استان مرکزی دومین قطب صنایع مادر تخصصی و قطب چهارم صنعت کشور است و از نظر تنوع محصولات صنعتی در کشور آوازه دارد.

289211