مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی خبر داد؛

اجرای طرح نسخه الکترونیکی در ۹۰ درصد مطب‌ها و مراکز درمانی استان

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار پرسون در اراک، از اجرای طرح نسخه الکترونیکی در ۹۰ درصد از مطب‌ها و مراکز درمانی این استان خبر داد.

تصویر اجرای طرح نسخه الکترونیکی در ۹۰ درصد مطب‌ها و مراکز درمانی استان

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، علیرضا حسینی ابراز کرد: اجرای طرح نسخه الکترونیکی ضمن کاهش حضور بیمه شدگان، کاهش هزینه برای واردات کاغذهای دفترچه و کاهش قاچاق دارو را نیز به همراه داشته‌ است.

وی افزود: حذف فرآیند تمدید اعتبار دفترچه‌های درمان که از اول خرداد ماه انجام شد، همچنین حذف چاپ دفترچه‌ های درمانی که در اسفندماه سال گذشته صورت گرفت، باعث شد ۴۰ هزار جلد دفترچه تامین اجتماعی که ماهانه در استان صادر می‌شد، کاهش یابد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: ۹۹ هزار و ۹۸۰ نفر مستمری بگیر تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی این استان قرار دارند که ضریب پشتیبانی جمعیت مستمری بگیران استان مرکزی نسبت به شاغلان سه و ۸۲ صدم نفر و میانگین این رقم در کشور چهار و هفت دهم نفر است.

وی ادامه داد: پنج هزار و ۱۴۶ نفر مقرری بگیر بیکاری بر اساس آمار اسفند سال گذشته تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی قرار دارد که تعداد این افراد نسبت به اسفندماه سال ۹۸ حدود هفت درصد کاهش یافته‌است.

حسینی ادامه داد: ۳۱۳ هزار و ۷۹۵ نفر بیمه شده اصلی تاپایان اسفند ماه سال گذشته تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی قرار داشت که ۲۱۳ هزار و ۱۰۲ نفر این افراد جمعیت کارگرانی است که در کارگاه‌های مشمول قانون کار فعال بوده و تعداد این افراد نسبت به سال قبل از آن روند افزایشی داشته‌ است.

وی با بیان اینکه اکنون شرایط اشتغال در سه شهر دلیجان، زرندیه و ساوه بسیار مناسب بوده و این شهرها با کمبود نیروی کار مواجه هستند، ابراز کرد: ۱۹ هزار و ۷۱۹ نفر از مجموع بیمه شدگان استان مرکزی را بیمه شدگان کارگران ساختمانی، ۲۰ هزار و ۵۸۲ نفر را بیمه شدگان رانندگان، هشت هزار و ۱۹۵ نفر بیمه شدگان بافندگان قالی و بقیه بیمه شدگان سایر صندوق‌ها تشکیل می دهند.

حسینی ادامه داد: اداره کل تامین اجتماعی این استان به رغم افزایش ۱۶ درصدی درآمدها در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، هزینه‌های اداره کل تامین اجتماعی استان، نسبت به درآمدها ۱۳۹ میلیارد تومان افزایش یافت که ۹۰ درصد هزینه‌ها در این مدت برای پراخت مستمری مستمری بگیران هزینه شد.

وی ادامه داد: ۹۹ درصد پرداخت‌ها به سازمان تامین اجتماعی در ۶ ماه دوم سال گذشته به صورت غیر حضوری انجام شد و تمامی خدمات در حوزه‌های مختلف از جمله خرید خدمت سربازی، کمیسیون پزشکی و درخواست بیمه بیکاری به صورت غیر حضوری ارایه شد.


حسینی یادآورشد: ۳۰ خدمت سازمان تامین اجتماعی با شیوع کرونا از اسفندماه سال ۹۸ و در راستای جلوگیری از مراجعه حضوری مستمری بگیران و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری ارایه شد که این مهم کاهش ۷۰ میلیون نفر از کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران به ادارت سازمان تامین اجتماعی را به همراه داشته‌ است.

وی در پایان گفت: با اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی پس از ۱۲ سال، اولین متناسب سازی این افراد مردادماه سال گذشته اجرا شد که در این طرح حقوق مستمری بگیران این سازمان در استان مرکزی همسان با کشور بین ۱۵۰ تا یک میلیون تومان افزوده شد.

287829

مطالب مرتبط