5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در ادامه این متن به بررسی نمودار قیمت 5 ارز برتر هفته خواهیم پرداخت.
تصویر 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

به گزارش سایت خبری پرسون، در طول هفته گذشته، تریدرهای زیادی با امید به حضور ایلان ماسک در برنامه Saturday Night Live و انتظار پامپ شدید قیمت، به صورت تهاجمی دوج کوین خریدند. با این حال، اشاره به دوج کوین در مونولوگ اجرا شده توسط ایلان ماسک نتوانست رالی مورد انتظار تریدرها را به دنبال داشته باشد و به این ترتیب تریدرهای حرفه ای پوزیشن های خود را از طریق تازه کارانی که منتظر شکست قیمت بودند دامپ کردند.


دیروز قیمت دوج کوین تا پایین ترین سطح روزانه خود در تراز 0.41 دلار کاهش یافت و اینگونه بیش از 34 درصد افت قیمت نسبت به روز گذشته را نشان داد. از آن به بعد، این میم کوین با تلاش زیاد توانست تا مرز 0.54 دلار افزایش یابد. این کاهش شدید قیمت دوج کوین نشان می دهد که خرید هیجانی، بدون هیچ دلیل فاندامنتال قابل ملاحظه ای می تواند منجر به نوسانات بسیار مخربی شود.

در سوی دیگر، اتر (ETH) بدون توقف به مسیر صعودی خود ادامه می دهد و اکنون اندکی تا 4000 دلار فاصله دارد، در حالی که بیت کوین (BTC) دوباره از سطح 60000 دلار کاهش یافت، که نشان دهنده فشار فروش با هر بار رالی جزئی قیمت می باشد. حرکات قیمتی بیت کوین در یک بازه محدود چند روزه یک سیگنال مثبت است، زیرا ممکن است زمینه را برای مرحله بعدی روند صعودی این ارز مهیا کند. در ادامه این متن به بررسی نمودار قیمت 5 ارز برتر هفته خواهیم پرداخت.

BTC/USDT

روز هشتم ماه می (18 اردیبهشت) قیمت بیت کوین بالای خط نزولی شکسته شد، اما گاوها برای عبور از مانع مهم موجود در تراز 58966.53 دلار با مشکل مواجه شدند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (56387 دلار) بازگردد، گاوها برای هدایت کردن قیمت به سمت تراز 58966.53 دلار بیشتر تلاش می کنند.

در صورت موفقیت آنها، جفت ارز BTC/USDT می تواند سفر خود به سمت خط مقاومت کانال صعودی در تراز 67000 دلار را آغاز کند. در دو جلسه قبلی، قیمت از این خط مقاومت کاهش یافته است، از این رو خرس ها دوباره سعی خواهند کرد از این سطح دفاع کنند. پس از آنکه خریداران قیمت را به سمت سطوح بالای این کانال سوق دادند مومنتوم حرکت این ارز افزایش می یابد.

با این حال، صاف بودن میانگین های متحرک و قرار گرفتن شاخص مقاومت نسبی در نزدیکی نقطه مرکزی، فقدان مومنتوم کافی حرکت صعودی را نشان می دهد. اگر خرس ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه بکشانند، این جفت ارز می تواند به 52323.21 دلار برسد.

بازگشت شدید این سطح، فشار خرید در سطوح پایین تر را نشان می دهد و می تواند برای چند روز دیگر منجر به توقف حرکات قیمتی این ارز در بازه محدود 52323.21 دلار و 58966.53 دلار شود.

در مقابل، شکست قیمت زیر تراز 52323.21 دلار می تواند راه را برای سقوط تا خط حمایت کانال صعودی و سپس تراز 46985 دلار باز کند. در این سطح احتمالاً خریداران به سرعت وارد عمل می شوند.

نمودار 4 ساعته جفت ارز BTC/USDT نشان می دهد که خرس ها با قدرت از مقاومت بالاسری در 58966.53 دلار دفاع می کنند. اگر آنها بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده 50 بکشانند، این جفت ارز می تواند تا 55000 دلار و سپس 52323.21 دلار کاهش یابد.

مسطح بودن میانگین های متحرک و قرارگیری RSI در نزدیکی نقطه مرکزی، تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد. با این حال، اگر قیمت از سطح فعلی خود بازگردد و از 58966.53 دلار عبور کند، احتمالاً مومنتوم حرکت این جفت ارز افزایش یافته و به سمت هدف 65012.18 دلاری حرکت خواهد کرد.

BNB/USDT

در حال حاضر، بایننس کوین (BNB) در یک روند صعودی قدرتمند قرار گرفته است و میانگین های متحرک نشان می دهند که مسیر دارای حداقل مقاومت یک مسیر صعودی است. اگر چه واگرایی منفی در RSI یک سیگنال هشدار دهنده است، اما تا زمانی که قیمت اصلاح نشده و ضعف نشان ندهد، این وضعیت عملی نمی شود.

اگر گاوها موفق شوند قیمت را بالای 680 دلار نگه دارند، جفت ارز BNB/USDT احتمالاً مرحله بعدی روند صعودی خود را آغاز خواهد کرد که می تواند به 808.57 دلار برسد. در صورت ریزش قیمت این جفت ارز و شکست آن زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (592 دلار) این دیدگاه مثبت اعتبار خود را از دست می دهد.

در این شرایط، ممکن است تریدرها پوزیشن های short خود را دامپ کنند که منجر به کاهش قیمت تا مرز میانگین متحرک ساده 50 روزه (466 دلار) می شود. این حمایت مهمی است که باید به دقت مراقب آن بود؛ زیرا از تاریخ 13 دسامبر سال 2020 (23 آذر 99) تاکنون، قیمت این ارز زیر SMA 50 بسته نشده است.

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که این جفت ارز در بازه ای بین 600 دلار و 680 دلار گیر کرده است. میانگین متحرک نمایی 20 روزه شروع به افزایش کرده و RSI در قلمرو مثبت قرار گرفته است؛ این وضعیت نشان می دهد گاوها فعلاً کنترل بازار را در دست دارند. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای 680 دلار رسانده و در این تراز تثبیت کنند، این جفت ارز احتمالاً به 760 دلار خواهد رسید.

به طور خلاصه، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین های متحرک برسد، احتمال اصلاح تا سطح 600 دلار قوت می گیرد. بازگشت از این سطح می تواند پروسه تحکیم را برای چند روز دیگر افزایش دهد.

ADA/USDT

طی چند هفته گذشته، و قبل از شکست قیمت روز ششم می (16 اردیبهشت)، قیمت کاردانو (ADA) بین محدوده 1 تا 1.48 دلار در نوسان بوده است. این وضعیت نشان دهنده تعادل بین گاوها و خرس ها می باشد.

در همین حال خرس ها تلاش کردند روز 7 می (17 اردیبهشت) قیمت را به زیر 1.48 دلار بکشانند. با این حال، دم بلند روی کندل استیک این روز نشان می دهد که گاوها با موفقیت از تراز 1.48 دلار حمایت کرده اند.

اگر خریداران موفق شوند قیمت را بالاتر از 1.74 دلار حفظ کنند، جفت ارز ADA/USDT می تواند به 2 دلار و سپس 2.25 دلار برسد. در صورتیکه قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.42 دلار) برسد، این دیدگاه صعودی فاقد اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند گاوهای تهاجمی را به دام بیاندازد، و منجر به کاهش قیمت تا سطح 1 دلار شود. بازگشت از این سطح می تواند این جفت ارز را برای چند روز دیگر در این بازه محدود نگه دارد.

شیب صعودی میانگین های متحرک در نمودار 4 ساعته و واقع شدن RSI در قلمرو مثبت نشان می دهد گاوها کنترل شرایط را در دست دارند. اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از 1.75 دلار حفظ کنند، احتمالاً مومنتوم حرکت این ارز افزایش می یابد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی خود کاهش یابد، ممکن است این جفت ارز تا 20-EMA و سپس حمایت 1.48 دلار ریزش کند. بازگشت از این حمایت می تواند منجر شود این ارز در بازه محدودی بین 1.48 دلار و 1.75 دلار ترید شود. ممکن است احساسات صعودی کوتاه مدت حاکم بر بازار در صورت کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک ساده 50 از بین بروند.

LTC/USDT

اخیراً لایت کوین (LTC) در داخل یک الگوی گوه باز شونده صعودی (broadening wedge pattern) ترید شده است. اگرچه خرس ها طی چند روز گذشته از خط مقاومت گوه دفاع کرده اند، نشانه مثبت موجود این است که گاوها هنوز میدان را خالی نکرده اند.

اگر گاوها بتوانند قیمت را بالای 372.53 دلار کشانده و در همین سطح نگه دارند، جفت ارز LTC/USDT می تواند مرحله بعدی روند صعودی خود را آغاز کند. این حرکت ممکن است تا 400 دلار و سپس 463.31 دلار هم ادامه یابد. افزایش میانگین های متحرک و قرارگرفتن RSI در قلمرو اشباع خرید، نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت، مسیری صعودی است.

برخلاف این فرض، اگر گاوها نتوانند قیمت را بالای خط مقاومت حفظ کنند، ممکن است تریدرها، پوزیشن های شورت خود را دامپ کنند. این اتفاق می تواند منجر به کاهش قیمت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (298 دلار) شود. شکست قیمت زیر این حمایت می تواند راه را برای کاهش تا SMA 50 (247 دلار) باز کند.

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که این جفت ارز در بازه ای بین 330.50 دلار و 372.50 دلار در حال تحکیم است. خرس ها با موفقیت از مقاومت بالاسری دفاع کرده و قیمت را به سمت 20-EMA می کشانند. اگر قیمت از این حمایت بازگردد، گاوها بار دیگر تلاش خواهند کرد روند صعودی این ارز را از سر بگیرند.

برعکس، شکست قیمت زیر 20-EMA می تواند قیمت را حتی تا 330.50 دلار کاهش دهد. بازگشت این حمایت ممکن است این جفت ارز را برای چند روز دیگر در این بازه محدود نگه دارد. از سوی دیگر، شکست و بسته شدن قیمت زیر تراز 330.50 دلار احتمالاً سیگنالی از آغاز یک روند اصلاحی عمیق تر خواهد بود. اولین حمایت در این روند نزولی در میانگین متحرک نمایی 50 روزه و سپس 290 دلار است.

LINK/USDT

چین لینک (Link) به تازگی در یک مسیر صعودی قدرتمند قرار گرفته و روز 7 می (17 اردیبهشت) بالاترین سطح قیمت تاریخی خود را در تراز 51.96 دلار به ثبت رساند. در طول یک روند صعودی قدرتمند، معمولاً روندهای اصلاح قیمت سطحی بوده و پیش از آغاز مجدد روند صعودی، قیمت در بازه ای محدود تحکیم می شود.

فیتیله بلند روی کندل استیک روز هفتم می (17 اردیبهشت) نشان دهنده فشار فروش در سطوح بالاتر می باشد. این وضعیت با یک الگوی کندل استیک روزانه روز هشتم می (18 اردیبهشت) دنبال شد که بلاتکلیفی میان خریداران و فروشندگان را نشان می دهد. با این حال، شیب صعودی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (42 دلار) و قرار گرفتن RSI در منطقه اشباع خرید نشان دهنده برتری گاوها می باشد.

اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از 51.96 دلار حفظ کنند، جفت ارز LINK/USDT می تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد. هدف بعدی در این مسیر صعودی، تراز 66.74 دلار است.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و سطح حمایت 46 دلار را بشکند، این جفت ارز ممکن است به EMA 20 روزه برسد. بازگشت قدرتمند به این سطح نشان می دهد که احساسات مثبت همچنان در بازار باقی مانده است. با این حال، شکست قیمت زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه نشان می دهد که مومنتوم حرکت در کوتاه مدت تضعیف شده است و سقوط قیمت به سمت میانگین متحرک ساده 50 (35 دلار) بسیار محتمل است.

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که قیمت محدوده 46 تا 50 دلار را شکسته است. این نشان دهنده شروع مرحله بعدی روند صعودی است که اولین هدف در آن تراز 54 دلار می باشد. میانگین متحرک نمایی 20 روزه شروع به افزایش کرده و شاخص مقاومت نسبی (RSI ) بالای سطح 67 است این وضعیت نشان دهنده برتری گاوها می باشد.

با این حال، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر تراز 50 دلار برسد، نشان می دهد که سطوح بالاتر در بازار ریجکت شده است. این وضعیت ممکن است منجر به افزایش فروش شود که می تواند قیمت را به سمت 50-SMA بکشاند. شکست قیمت زیر این سطح به نفع خرس ها می باشد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: cointelegraph

287734