وزیر راه و شهرسازی در یزد:

دولت یازدهم و دوازدهم سالانه هزار کیلومتر راه ایجاد کرده است

محمد اسلامی در حاشیه افتتاح. جاده کنار گذر یزد گفت: در هشت ساله گذشته سالانه هزار کیلومتر به بزرگراه های کشور اضافه شده که این اقدامات یک رکورد در راهسازی محسوب می شود.
تصویر دولت یازدهم و دوازدهم سالانه هزار کیلومتر راه ایجاد کرده است

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمد اسلامی عصر امروز در حاشیه افتتاح پروژه کنار گذر یزد در گفت وگو با خبرنگار پرسون، با بیان اینکه استان یزد یک استان معدنی بوده که در حمل و نقل و بار دارای سهم بالایی است گفت: یزد علاوه بر اینکه مولد بار است یک نقطه تبادلی بین شمال، جنوب ، شرق و غرب کشور به حساب می آید و از منظر راه های شریانی برای وزارت راه و شهرسازی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: وجود سکونت ها در محدوده شهرها وعبور ترافیک از درون شهرها ایجاب می کند که مسیرهای امن و ایمن ایجاد کنیم

و امروز بخش اول کنارگذر یزد را که دو شهر زارچ و اشکذر طی کرده و از جاده طبس عبور و به میبد می‌رسد به طول ۱۵کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تاکید شد تا پیمانکار باقی‌مانده مسیر را هم به سرعت انجام دهد چرا که بار سنگینی از ترافیک را به خودش اختصاص خواهد داد.

اسلامی در ادامه به ایجاد ۱۰۰کیلومتر بزرگراه در هر چهار محور شریان های ورودی استان یزد طی دوماهه اینده خبر داد و اظهار داشت: در هشت ساله گذشته سالانه هزار کیلومتر به بزرگراه های کشور اضافه شده که این اقدامات یک رکورد در راهسازی محسوب می شود که البته از یک سو موجب ایمنی راه ها شده و توانسته ظرفیت زیادی را برای جابه جایی پذیرا باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه ریلی و جاده ای از محورهای توسعه است گفت: امیدواریم اقداماتی که در جهت توسعه ریلی و جاده ای استان در حال اجراست برای مردم استان مثمر ثمر باشد.

اسلامی در ادامه با اشاره به بازدیدش از مسیر راه آهن اقلید_ یزد ابراز داشت: این پروژه از طولانی ترین پروژه های ریلی کشور تا این مقطع بوده که به طول ۲۷۰کیلومتر در حال اجراست و با بهره برداری از این پروژه شبکه ریلی استان کامل می شود و می‌تواند استان یزد نقطه شکوفایی را در حوزه حمل و نقل کشور برعهده بگیرد و تاثیر خودش را در توسعه معدنی و صنعتی برجای بگذارد.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

287337