سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان:

مصرف‌کنندگان برای مطالبه کالای استاندارد پا پیش بگذارند

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان از لزوم پیش‌قدم شدن مصرف‌کنندگان نسبت به مطالبه کالاهای باکیفیت خبر داد.

تصویر مصرف‌کنندگان برای مطالبه کالای استاندارد پا پیش بگذارند

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سیروس صارمی، اظهار کرد: با برخوردار کردن کالاهای ایرانی از نشان استاندارد، علاوه‌ بر اقبال داخلی برای مصرف این کالاها، می‌توان زمینه صادرات آن‌ها را در بازارهای جهانی فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه بدون شک اولویت اصلی و مهم اقشار مختلف مردم برای استفاده از کالاها، بحث کیفیت کالا است، افزود: بنابراین باید مزایا و امتیازات استفاده از کالای داخلی برای تولیدکننده و مصرف‌کننده به طور شفاف مطرح شده و فرهنگ صحیح حمایت از محصولات ایرانی در کشور نهادینه شود.

این مسئول ادامه داد: تولیدکنندگان باید نیاز و خواسته‌های مشتریان را مطابق با استانداردهای روز برآورده کرده و محصول با کیفیت و قابل قبول و درخور آن‌ها را به بازار مصرف عرضه کنند و مصرف‌کنندگان نیز باید نسبت به مطالبه کالاهای باکیفیت پیش‌قدم شوند.

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه استقبال از کالای باکیفیت از سوی مردم و توجه عموم به نشان استاندارد، باعث تشویق تولیدکنندگان در راستای تولید کالاهای باکیفیت و استاندارد خواهد شد، تصریح کرد: بدون تردید بهترین معیار برای تشخیص کالاهای باکیفیت، از محصولات فاقد استاندارد و بی‌کیفیت، نشان استاندارد است؛ چراکه معیارهای مورد تاکید استاندارد ایران، هم‌تراز با معیارهای جهانی است.

صارمی خاطرنشان کرد: برخورداری کالاهای ایرانی از نشان استاندارد، زمینه ورود این محصولات را به بازارهای جهانی در سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی» فراهم می‌کند و صادرات محصولات تولید داخل را تسهیل می‌بخشد.

منبع: ایسنا

285917