ناصر فغفوری، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

سهم 3 درصدی زنجان در سرمایه گذاری صنعتی کشور

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از رسیدن سهم استان زنجان در سرمایه گذاری واحدهای صنعتی به 3 درصد خبر داد و گفت: این میزان حاکی از افزایش سهم استان در سرمایه گذاری های صنعتی کشور است.

تصویر سهم 3 درصدی زنجان در سرمایه گذاری صنعتی کشور

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، ناصر فغفوری روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری صادره تاکنون در استان بالغ بر ۱۲۵ هزار میلیارد ریال بوده که این میزان در سطح کشور بالغ بر چهار میلیون و ۷۴۹ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به افزایش سهم استان از میزان سرمایه گذاری صنعتی کشور یادآور شد: تا پایان سال ۹۸، سهم استان از میزان سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری صادره ۲ درصد بوده است که این امر حاکی از افزایش سهم استان در سرمایه گذاری های صنعتی کشور است.

فغفوری خاطرنشان کرد: تاکنون یک‌هزارو ۲۶۶ پروانه بهره برداری در استان زنجان صادر شده که زمینه اشتغالزایی ۴۵ هزار و ۷۰۹ نفر را در واحدهای صنعتی استان فراهم کرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان سهم استان در صدور پروانه های بهره برداری و اشتغالزایی واحدهای صنعتی در کشور را ۲ درصد ذکرکرد.

فغفوری همچنین از سهم چهار درصدی استان در صدور جواز های تاسیس صادره خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۳ هزارو ۱۰۵ مورد جواز تاسیس و طرح توسعه در استان صادر شده است که این میزان چهار درصد از جوازهای تاسیس صادره کشور را به خود اختصاص می دهد.

وی افزود: سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این طرح ها بالغ بر ۶۱۶ هزار میلیارد ریال است که پیش بینی می شود زمینه اشتغالزایی ۱۰۰ هزار نفر را در استان فراهم کند.

فغفوری تصریح کرد: استان زنجان در رتبه دهم نسبت به سایر استان ها در صدور جواز تاسیس و طرح توسعه قرار دارد.

منبع: ایرنا

285475