پیگیری استاندار گیلان برای تامین اعتبار بهسازی تاسیسات آبرسانی کشاورزی

استاندار گیلان در دیدار با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار تأمین اعتبار بهسازی تاسیسات آبرسانی به‌منظور افزایش آب‌رسانی به زمین های شالیکاری و مقابله با کم آبی شد.
تصویر پیگیری استاندار گیلان برای تامین اعتبار بهسازی تاسیسات آبرسانی کشاورزی

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، ارسلان زارع در دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به کاهش قابل ملاحظه بارش نزولات جوی در سال گذشته و پیش‌بینی کم آبی و خشکسالی سال زراعی جاری؛ در خصوص تأمین آب در فصل کشاورزی در استان به‌ویژه خارج از شبکه ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: برای احداث، بازسازی، بهسازی و احیاء کانال های خاکی با پوشش بتنی، سردهنه‌ها و ایستگاه های پمپاژ که در فرآیند افزایش آب‌رسانی به زمین های شالیکاری تأثیر مطلوبی دارد، نیازمند تأمین اعتبار هستیم.

وی همچنین به طرح‌های ایجاد تأسیسات فاضلاب رشت و بندرانزلی و تأثیر آنها در رفع آلودگی انهار و آب‌های سطحی منطقه اشاره کرد و با توجه به اهمیت موضوع و اثرگذاری آن بر جلوگیری از آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت و تالاب بین المللی انزلی، افزایش اعتبارات تخصیصی در طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر رشت و طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب بندرانزلی را مورد تأکید قرار داد.

زارع، آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث کتابخانه مرکزی رشت از ۱۵ سال قبل را نیز یادآور شد و با بیان اینکه حمایت‌های دولت تدبیر و امید برای تکمیل این پروژه که در شمار مصوبات سفر رئیس جمهوری به گیلان است؛ تخصیص اعتبار برای تهیه و نصب تجهیزات داخلی را خواستار شد.

منبع: ایرنا

285237

مطالب مرتبط