مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان همدان خبر داد:

عرضه ۱۲۰ تن میوه در ۱۰ غرفه شهرداری از فردا

مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان همدان از عرضه ۱۲۰ تن میوه ذخیره شده در سردخانه ها برای عرضه در ۱۰ غرفه شهرداری از فردا در نقاط مختلف شهر همدان خبر داد.
تصویر عرضه ۱۲۰ تن میوه در ۱۰ غرفه شهرداری از فردا

متین رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان در گفت وگو با سایت خبری پرسون در خصوص ذخایر سیب و پرتقال در سردخانه های استان اظهار کرد: براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار ذخایر میوه شب عید در سردخانه ها از فردا در ۱۰ غرفه شهرداری همدان برای مصرف همشهریان عرضه می شود.

وی افزود: میوه های انبار شده ۱۲۰ تن در حدود ۱۲ عدد کامیون است که به میوه فروشی ها و غرفه هاکیلویی ۶ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می شود.

متین ادامه داد: غرفه داران موظف هستند سیب و پرتقال خریداری شده به نرخ دولتی را کیلویی ۷ هزار و ۵۰۰ به مصرف کننده بفروشند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه میوه های ذخیره شده در سردخانه های همدان در بهترین شرایط با استانداردهای بالا نگهداری می شوند گفت: تاکنون گزارشی از خرابی و آفت انبار برای سیب و پرتقال ذخیره شده نداشته ایم.

متین با بیان اینکه میوه ذخیره شده در اواخر سال گذشته در بازار شب عید ۸۵ درصد به مصرف مشتری رسیده است افزود: ذخیره و عرضه میوه به نرخ دولتی کمک بسیار زیادی به پایین آمدن قیمت ها کرده به طوری که با ممنوعیت صادرات پرتقال قیمت این میوه در بازار کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.

منیژه فرهانپور - استان همدان

285060