نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

نبود امکانات علت اصلی عدم سرمایه گذاری

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: فراهم نبودن امکانات استاندارد در واگذاری زمین و تامین برق، مهمترین مانع رشد سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی زادگاه امام راحل است.
تصویر نبود امکانات علت اصلی عدم سرمایه گذاری

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، علیرضا نظری روز شنبه در نشست بررسی مشکلات شهرک ها و نواحی صنعتی خمین، افزود: مراحل واگذاری زمین به سرمایه گذار به معضلی جدی در مسیر سرمایه گذاری این شهرستان تبدیل شده است چرا که سرمایه گذار در منطقه ای که قیمت زمین آن تثبیت شده نیست تمایلی به فعالیت ندارد.

وی با اشاره به نارضایتی از وضعیت واگذاری زمین در شهرک صنعتی خمین ،بیان کرد: نرخ گذاری نشدن زمین در شهرک صنعتی در سال گذشته خسارت جدی به حوزه سرمایه‌گذاری صنعت این شهرستان وارد کرد.
نماینده مردم خمین در خانه ملت گفت: تا زمانی که مشکل زیرساخت‌هایی نظیر برق و زمین در شهرک صنعتی این شهرستان رفع نشود، سرمایه گذار دست خالی بر می‌گردد.
نظری تاکید کرد: قیمت زمین در شهرک صنعتی امسال برای واگذاری به سرمایه‌گذارباید بر اساس قیمت سال قبل باشد تا کارافرینان بلاتکلیف نمانند.
وی افزود: آب مورد نیاز واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی باید متناسب با نوع صنعت و سرمایه‌گذاری تعریف شود.
نماینده مردم خمین در خانه ملت اظهار داشت: مشکلات سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی باید در نشست هماهنگی استان حل شود و مشکلات در سطح وزارتخانه و قوانین از طریق نمایندگان مجلس پیگیری شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۱۳ هکتار زمین با اشتغال زایی ۱۰۱ نفر پارسال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خمین به متقاضیان واگذار شد.
«طیب میرزایی» ادامه داد: ۱۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی خمین باقی مانده و این میزان پاسخگوی متقاضیان واگذاری زمین است.
وی اضافه کرد: ۷۳۰ هکتار توسعه اراضی شهرک‌های صنعتی در سال جاری دراستان مرکزی در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی این استان است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: واگذاری ۱۵۰ هکتار زمین به‌منظور توسعه شهرک صنعتی خمین و ۱۲۸ هتار در ناحیه صنعتی شهید سعیدی شهابیه در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها هدفگذاری شده است.
میرزایی یادآور شد: قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی استان برای واگذاری در سال جاری مشخص نشده و پیش‌بینی می شود تا هفته دوم اردیبهشت در هیات سه نفره قیمت‌ گذاری ها انجام شود.
فرماندار خمین نیز در این نشست با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به تولید و اشتغال گفت: کنترل بیکاری در زادگاه امام راحل به افزایش تولید و جهش صنعتی در این شهرستان نیاز دارد.
«احمد طهرانی» افزود: نیاز است که مسئولان نگاه ویژه‌ای را به خمین که زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی است، داشته باشند.
وی ادامه داد: بیش از ۱۵ ماه از آغاز عملیات اجرایی پست ۴۰۰ ولت در خمین گذشته اما هنوز انتظارات این شهرستان برای تامین برق نواحی صنعتی بدون نتیجه مانده است.

شهرستان خمین دارای یک شهرک صنعتی، ۲ ناحیه صنعتی است و ۱۲۰ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است.

284430