رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

پنج شهر دیگر استان به جمع مناطق قرمز اضافه شدند

براساس رنگ بندی جدید شهرستان‌های کرمانشاه، گیلانغرب، صحنه، هرسین و سنقر و کلیایی هم از ۱۸ فروردین از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت.
تصویر پنج شهر دیگر استان به جمع مناطق قرمز اضافه شدند

به گزارش سایت خبری پرسون ازکرمانشاه، رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ بندی جدید شهرستان‌های کرمانشاه، گیلانغرب، صحنه، هرسین و سنقر و کلیایی هم از ۱۸ فروردین از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت. هم‌اکنون نیز ۸۵۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۶ نفر کمتر است.

مهدی محمدی امروز در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ۷۶ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۳۱ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در کرمانشاه فوت کردند تا مجموع جان باختگان استان به یک هزار و ۶۲۷ نفر برسد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۸ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری و ۱۸۱ بیمار کووید ۱۹ بعد از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

وی همچنین تصریح کرد: پنج شهرستان دیگر استان کرمانشاه قرمز شد.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ بندی جدید شهرستان‌های کرمانشاه، گیلانغرب، صحنه، هرسین و سنقر و کلیایی هم از ۱۸ فروردین از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت.

محمدی با بیان اینکه پیش از این نیز شهرستان‌های کنگاور، پاوه، سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب هم قرمز اعلام شده بود، افزود: بدین ترتیب ۹ شهرستان استان هم اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی اظهار داشت: براساس رنگ بندی جدید شهرستان های جوانرود، روانسر، دالاهو و قصرشیرین در وضعیت نارنجی و شهرستان ثلاث باباجانی در وضعیت زرد قرار دارد.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه ۳۰ فروردین رنگ‌بندی جدید استان‌های کشور را اعلام کرد که براساس آن شهرستان های سنقر وکلیایی، گیلانغرب، کنگاور، پاوه، هرسین، اسلام آباد غرب، کرمانشاه، سرپل ذهاب و صحنه در وضعیت قرمز قرار دارند.

براساس این گزارش، شهرستان های جوانرود، روانسر، دالاهو و قصرشیرین در وضعیت نارنجی و شهرستان ثلاث باباجانی نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

تاکنون بیش از ۲۵ هزار دوز واکسن کرونا برای تزریق به کادر درمان، سالمندان، جانبازان و افراد دارای بیماری سخت وارد کرمانشاه شده است.

منبع : ایرنا

284297