قانون نوآوری در دارایی های دیجیتال به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسید

روز سه شنبه مصوبه 1602 مربوط به قانون رفع موانع نوآوری ارائه شده توسط پاتریک مک هنری به تصویب مجلس نمایندگان ایالات متحده رسید.
تصویر قانون نوآوری در دارایی های دیجیتال به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسید

به گزارش سایت خبری پرسون، این مصوبه (H.R. 1602) یکی از شش لایحه قانونی مربوط به خدمات مالی دو جانبه ای است که روز سه شنبه توسط مجلس تصویب شد. قانون تحت حمایت مک هنری بر وضوح قوانین نظارت بر ارزهای رمزپایه تمرکز داشت.

این لایحه که در ماه مارس (اسفند 99) ارائه شده بود، تلاش دارد نقش آژانس هایی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده را در سیاست گذاری های مربوط به ارزهای رمزنگاری شده روشن کند.

افزون بر این، این لایحه درصدد است پاسخی برای این موضوع ارائه کند که آیا توکن های رمزنگاری شده به واقع در دسته اوراق بهادار جای می گیرند یا کالاها.

در جریان تصویب این لایحه، مک هنری خطاب به نمایندگان اظهار داشت:

“این لایحه ،کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی کالاها را ملزم می کند یک کارگروه متمرکز بر دارایی های دیجیتال تشکیل دهند. این اولین گام در راستای آغاز گفتگو بین نهادهای قانون گذار و فعالان بازار است تا بتوانیم به سمت شفافیت مورد انتظار در این زمینه حرکت کنیم. “

براساس این لایحه، کنگره 90 روز فرصت دارد تا کارگروه مذکور را در میان اعضای SEC ، CFTC و بخش خصوصی ایجاد کند.

اعضای انتخابی از بخش خصوصی، از شرکت های خدمات فینتک و خدمات مالی و همچنین شرکت های کوچک و متوسط ​​و نهادهای دانشگاهی خواهند بود.

پس از تشکیل، این کار گروه یک سال فرصت دارد تا گزارشی را در خصوص تجزیه و تحلیل جو نظارتی و قانونی حاکم بر دنیای ارزهای رمزنگاری شده ارائه دهد. ازجمله کارهای دیگر که بر عهده این هیئت خواهد بود می توان به مواردی مانند کاستودی ارزهای رمزنگاری، امنیت سایبری ، مدیریت کلید خصوصی و نگرانی های مربوط به حمایت از سرمایه گذاران اشاره کرد.

ماهیت چندپاره مقررات مربوط به ارزهای رمزنگاری در ایالات متحده باعث ایجاد ناامیدی در میان ذینفعان این صنعت در کشور شده است. برخی از فعالان این صنعت اظهار داشته اند که به دلیل عدم شفافیت کافی در قوانین نظارت بر دارایی های دیجیتال، ایالات متحده در معرض خطر از دست دادن موقعیت خود در اقتصاد نوپای دیجیتال قرار دارد.

اوایل ماه آوریل (اواسط فروردین)، دیوید سولومون مدیر عامل گلدمن ساکس، تحولی بزرگ در مقررات رمزنگاری در ایالات متحده را پیش بینی کرده بود.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: cointelegraph

284160