فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد:

کشف 18 قلم اشیا عتیقه درپی دستگیری یک قاچاقچی

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، از کشف ۱۸ قلم شی عتیقه پس از دستگیری یک قاچاقچی خبر داد و گفت: قدمت این اشیا به هزاره اول قبل از میلاد بازمی گردد.

تصویر کشف 18 قلم اشیا عتیقه درپی دستگیری یک قاچاقچی

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سرهنگ حسنعلی فضلی در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: ماموران انتظامی شهرستان زنجان در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت غیرمجاز فردی متخلف در امر تهیه و نگهداری اشیاء عتیقه، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان پش از تحقیق و بررسی موضوع، موفق به کشف هشت سنجاق‌ سر، چهار سر پیکان تخت، چهار سر پیکان پره ­دار و یک سرپیکان نوک‌تیز و یک شیء نوک عتیقه شدند.

فضلی با بیان اینکه کارشناسان معاونت میراث فرهنگی استان زنجان، قدمت اشیاء کشف و ضبط شده را هزاره قبل از میلاد مسیح اعلام کردند، افزود: یک نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان معرفی شد تا مورد اعمال قانون قرار گیرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، گفت: زنجان با تاریخی کهن و داشتن آثار متعدد تاریخی از دوره‌های مختلف همواره مورد طمع سودجویان بوده که لازم است با همکاری دستگاه‌های انتظامی و امنیتی جلوی سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب گرفته شود تا میراث کهن چند هزارساله گذشتگان که امانتی است برای نسل‌های آینده، از دستبرد و تاراج در امان باشد.

فضلی افزود: با کمک مردم و اشراف اطلاعاتی یگان حفاظت استان و همراهی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، شرایط برای فعالیت و حضور دلالان اشیای عتیقه بسیار سخت و ناامن شده است و تمام تلاش همکاران یگان حفاظت استان حفظ میراث ملی کشور برای آیندگان است.

منبع: ایرنا

284133

مطالب مرتبط