چمران در گفت و گو با پرسون؛

چشم امید به آمریکا نداشته باشیم/ لزوم تکیه بر توان داخلی

نایب رئیس شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد قوی نقطه قوت و عامل مهم سلطه ناپذیری و نفوذ ناپذیری دشمنان است.

تصویر چشم امید به آمریکا نداشته باشیم/ لزوم تکیه بر توان داخلی

مهدی چمران نایب رئیس شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری پرسون، با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی در همه زمینه ها توضیح داده شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بیاناتی را فرمودند که در حقیقت این مباحث قبل از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بود. البته به موضوع اقتصاد و معیشت هم در بیانیه گام دوم اشاره شده است و باید با جدیت این موارد پیگیری شود.

چمران با تاکید بر اینکه نباید چشم امید به دشمن داشته باشیم گفت: آمریکایی ها به دنبال ترمیم اقتصاد ما نخواهند بود و باید با تکیه بر توان داخلی کارها را پیش ببریم.

نائب رئیس شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اهمیت توجه به کشورهای همسایه برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی به نفت اضافه کرد: باید تفکر سیستمی در زمینه اقتصاد مقاومتی داشته باشیم تا بتوانیم با پیاده سازی آن، در گام دوم انقلاب اسلامی نقش آفرینی کنیم.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نیازمند یک مدیریت قدرتمند و عالم به علم اقتصاد است تا بتواند آن ها را پیاده سازی کند. در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری به توجه به علم تاکید فرمودند که یکی از انواع علوم، علم اقتصاد است که پیش برنده توانمندی اقتصادی کشور خواهد بود.

چمران با تاکید بر لزوم توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در خصوص موضوع اقتصاد یادآور شد: اقتصاد قوی نقطه قوت و عامل مهم سلطه ناپذیری و نفوذ ناپذیری دشمنان است.

نائب رئیس شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان با پیگیری منویات مقام معظم رهبری در سند چشم انداز به توفیق رسید، خاطر نشان کرد: اگر به نکات بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه کنیم می توانیم در مباحث علمی و اقتصادی سند چشم انداز نتایج خوبی بگیریم.

283592