کرمان شاهد برپایی جشن‌های گلریزان

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان از آغاز برگزاری جشن های گلریزان در شهرستان های این استان از امروز خبر داد و گفت: این جشن ها در تمام شهرستان ها به صورت غیرحضوری و یا حضوری با تعداد محدود و رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود.
تصویر کرمان شاهد برپایی جشن‌های گلریزان

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، سید حجت الله موسوی قوام روز چهارشنبه در گفت و گو افزود: جشن گلریزان در مرکز استان کرمان نیز با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و با دعوت از تعداد اندک خیران در بازه زمانی دوم تا ششم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

وی تاکید کرد: خیران می توانند کمک های خود برای آزای زندانیان جرایم غیرعمد را از طریق سامانه کمک از طریق تلفن همراه با شماره گیری #۷۷۷۷۰۳۴*۷۸۰* و یا شماره حساب های بانک ملی سیبا ۰۲۰۰۶۰۰۲۶۲۰۰۲، بانک تجارت ۲۲۰۳۴۵۴۷۰۰ و بانک ملت جام ۳۲/۲۳۱۴۸۹۰ و یا شماره کارت های بانک ملی به شماره ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۰۲ و بانک تجارت به شماره ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۱۳۲۴۱۱ واریز کنند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۹ مددجوی جرایم غیرعمد در زندان های استان کرمان حضور دارند، عنوان کرد: براساس برآوردهای انجام شده برای آزادی این افراد به ۸ میلیارد تومان نیاز است.

موسوی قوام به برگزاری ۲۰ جشن گلریزان در سال گذشته به صورت حضوری محدود و غیرحضوری اشاره کرد و افزود: در جشن های گلریزان سال گذشته در مجموع ۱۰ میلیارد و۴۸۰ میلیون تومان تعهد خیران حاصل و تاکنون هشت میلیارد و ۶۰۰ میلون تومان معادل ۸۵ درصد محقق شده است.

وی بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال گذشته زمینه آزادی ۳۵۳ مددجوی واجد شرایط جرایم غیرعمد با پرداخت ۱۵ میلیارد و ۴۹۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان فراهم شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۲۲ جلسه هیات امناء ستاد دیه استان کرمان در سال گذشته، تصریح کرد: طی سال گذشته ۳۳۶ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد زندان های استان کرمان با پرداخت ۱۰ میلیارد و ۶۶۸ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان از محل کمک های مردمی، خیران و نهادهای دولتی و غیردولتی آزاد شده اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۹ مددجوی جرایم غیرعمد با پرداخت یک میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک های عامل و ۸ نفر با پرداخت یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۸۵۸ هزار تومان از محل کمک های صندوق تامین خسارت های بدنی آزاد شده اند.

موسوی قوام به کمک ویژه یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومانی ستاد دیه کشور به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان کرمان اشاره و بیان کرد: در سال گذشته همچنین ۷۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به آزادی مددجویان جرایم غیرعمد استان کرمان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۳۰ جلسه صلح و سازش در استان کرمان طی سال گذشته و مذاکره با ۲۰۸ نفر از شکات، گفت: در قالب این جلسات ۲۲۰ میلیارد تومان اخذ گذشت و تخفیف بدهی مددجویان حاصل شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان اظهارداشت: با اجرای پنج مرحله از طرح آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در مکتب حاج قاسم سلیمانی در مجموع ۱۴۰ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان های استان کرمان آزاد شدند.

282433