از ابتدای اپیدمی کرونا اعلام شد؛

ابتلای ۶۲ هزار و ۴۴۵ نفر به کویید 19 در استان زنجان

از ابتدای رواج کرونا در استان زنجان، ابتلای ۶۲ هزار و ۴۴۵ نفر به این بیماری منحوس در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که از این میان ابتلای یک هزار و ۴۳ نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

تصویر ابتلای ۶۲ هزار و ۴۴۵ نفر به کویید 19 در استان زنجان

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۷ هزار و ۵۱۲ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۶ هزار و ۱۰۲ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۵۴ هزار و ۹۳۳ مورد بوده است که ۹۹۶ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۶۲ هزار و ۴۴۵ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۷۱۳ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۴۷ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۲ هزار و ۱۳۹ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۲۳۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که چهار نفر از این مجموع جزو آمار روزانه بوده است.

در استان زنجان به بیش از ۴ هزار نفر نفر واکسن تزریق شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود:گروه‌های پرخطر درمانی، پرسنل بهداشتی، سالمندانی که در مراکز نگهداری هستند و جانبازان بالای ۵۰ درصد، بیماران خاص و افرادی که در آرامستان‌ها مشغول هستند و فوریت‌های پزشکی به تناسب تعداد و سهمیه اختصاص یافته واکسن تزریق شده است.

پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: در حال حاضر ظرفیت icu در ابهر، زنجان و خدابنده ظرفیت تکمیل است ولی سایر شهرستان‌ها ظرفیت داریم. وی ضرورت بخش icu را وجود کادر ورزیده و متخصص برای ارائه بهتر و مطلوب خدمات دانست و افزود: در روز بستگی به وضعیت بیماری؛ روزی بوده که ۱۵۰ نفر در یک روز بستری داشتیم طبیعی است هر چقدر میزان بستری افزایش یابد درصد بیماران نیازمند icu نیز بیشتر خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ادامه گفت: در یک سال گذشته ۷۰ تخت icu افزایش یافته و بیش از ۵۰ تخت دیگر نیز آماده شده و در حال حاضر نیز تجهیزات ۳۰ تخت نیز خریداری شده و این هفته اضافه خواهد شد تا تعداد تخت های icuدر استان زنجان در یک سال گذشته به بیش از ۱۰۰ تخت برسد.

وی در پاسخ به سوالی گفت: درصد درگیری خیلی افزایش قابل ملاحظه‌ای نداشته گروه سنی بالاتر؛ میانسال و سالمند بیشتر درگیر هستند این درگیری میانگین سنی ۷۰ سال بوده است این میانگین سنی پایین آمده ولی همچنان سنین بالا ابتلا بیشتری دارند.

قزلباش با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده برای شهرهای رنگ بندی شده افزود: خوشبختانه در استان و شهر زنجان با قاطعیت محدودیت‌ها پیگیری می‌شود و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد به درستی اجرا می‌شود و در ماه مبارک رمضان نیز این محدودیت‌ها تغییری نکرده و همچنان وجود خواهند داشت .

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد ویروسی که در جامعه در موج چهارم در گردش از نوع جهش یافته انگلیسی است؛ رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: در موج جدید داروی کافی و اکسیژن رسانی بیشتر فراهم شده این امکان فراهم شده که بخشی از بیماران به صورت سرپایی درمان شوند تا باربیماری در بیمارستان‌ها کاهش یابد و با بودن فرد در کنار خانواده کمک بیشتری در بهبود بیماری خواهد بود.

منبع: فارس

281990

مطالب مرتبط