بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

تعداد 59 هزار و 183 نفر به کرونا مبتلا شدند

از ابتدای شروع کرونا تاکنون، درگیری تعداد 59 هزار و 183 نفر به این بیماری منحوس در سطح استان زنجان به تایید آزمایشگاهی رسیده است، که از این میان ابتلای 696 نفر طی 24 ساعت گذشته بوده است.
تصویر تعداد 59 هزار و 183 نفر به کرونا مبتلا شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۷ هزار و ۳۸۴ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۶ هزار ۵۰ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۵۱ هزار و ۷۹۹ مورد بوده است که ۶۶۳ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۵۹ هزار و ۱۸۳ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۵۴۷ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۳۳ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۱ هزار و ۷۳۰ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۲۲۱نفر جان خود را از دست داده‌اند که دو نفر از این مجموع جزو آمار روزانه بوده است.

افزایش 5 برابری بیماران کرونایی در زنجان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان هم در این جلسه با اشاره به اینکه همه شهرستان‌های استان زنجان درگیر و آلوده به کرونای انگلیسی هستند، عنوان کرد: نیازمند رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط زنجانی‌ها است.

پرویز قزلباش از افزایش 5 برابری بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا طی هفته گذشته در استان زنجان خبر داد و افزود: طی یک هفته گذشته بیش از ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی با بیان اینکه در بخش سرپایی با وجود ورود و فعالیت بخش غیردولتی درمانگاه‌های ۱۶ ساعته کووید- ۱۹، شاهد افزایش مراجعه‌کنندگان با فشار کاری بالا هستیم، ادامه داد: سه سد در راستای مبارزه با کرونا در استان وجود داشت که اکنون تنها سد آخر (بیمارستان‌ها) باقی مانده است که با همکاری بیمارستان‌های خصوصی از شکستن سد آخر پیشگیری می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌های کرونایی در راستای پیشگیری از کرونا بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۵۲ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه اثر اعمال محدودیت‌های کرونایی در زنجان دو هفته بعد مشاهده خواهد شد، خاطر نشان کرد: سرعت ویروس کرونا از اقدامات پیشگیرانه کرونایی در برخی از شهرهای استان بیشتر است که نیازمند ورود سریع‌تر با توان بیشتر مسؤولان شهرها است.

قزلباش با بیان اینکه در شرایط قرمز کرونایی موجود بیماریابی هوشمند برای گروه‌های آسیب‌پذیر (سالمندان، زنان باردار و بیماران زمینه‌ای) از جمله اقدامات اساسی در حال انجام است، خاطر نشان کرد: اصلی‌ترین چالش کشور و استان، مدیریت بیماران نیازمند مراقبت‌های بیشتر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به درگیر شدن همه شهرهای استان به کرونای انگلیسی گفت: اکنون استفاده از بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های بیمارستان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: فارس

281254

مطالب مرتبط