پروژه دیفای ForceDAO ساعاتی پس از راه اندازی هک شد

فورس دائو (ForceDAO) ، یک پروژه جدید غیرمتمرکز (DeFi) مبتنی بر بستر بلاکچین اتریوم است که روز گذشته توسط پنج هکر مورد حمله قرار گرفت و میلیون ها دلار از آن سرقت شد.

تصویر پروژه دیفای ForceDAO ساعاتی پس از راه اندازی هک شد

به گزارش سایت خبری پرسون، هفته گذشته ، توسعه دهندگان این پروتکل گفتند که قرار است برای اطمینان از راه اندازی عادلانه و جذب جوامع مختلف رمزنگاری ، توکن هایی را به کاربران سایر پروتکل های DeFi “ایر دراپ” کنند. قرار بود در ماه آینده 25 میلیون توکن FORCE (از 100 میلیون موجودی ثابت) برای افرادی که در Aave ، Alchemix ، Badger ، Balancer ، Curve ، Maker DAO ، Synthetix ، Sushi ، Vesper و Yearn Finance سرمایه گذاری کرده اند ، توزیع شود .

با این حال ، صبح روز گذشته و ساعاتی پس از راه اندازی ، این پروژه توسط 5 هکر مورد حمله قرار گرفت و باعث شد قیمت توکن FORCE در یک سقوط ناگهانی و شدید بیش از 90٪ افت کند.

مودیت گوپتا (Mudit Gupta) ، رهبر بلاکچین شبکه Polymath ، در توییتر توضیح داد : هکرها از یک نقص در کد های این پروژه سوء استفاده کردند که به کاربران امکان می داد از طریق یک فرآیند غیرقانونی رمزهای FORCE را بدست آورند.

گوپتا اظهار داشت پس از بررسی آدرس های مختلفی که هکرها به آنها حمله کرده اند به نظر می رسد بیش از پنج هکر، به این پروژه حمله کرده اند که یکی از آنها بلافاصله وجوه را به شبکه بازگرداند ، اما بقیه توکن های خود را فروختند.

منبع: cryptoslate

280220