توقیف ۷۰۰ کیلوگرم مرغ خارج از شبکه در اسفراین

فرماندار اسفراین از توقیف۷۰۰کیلوگرم گوشت مرغ خارج از شبکه توزیع از دلالانی که قصد خروج آن به یکی از استان های همجوار داشتند، خبر داد.
تصویر توقیف ۷۰۰ کیلوگرم مرغ خارج از شبکه در اسفراین

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان شمالی، مهدی کرامتی افزود: این محموله پس از توقیف با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان برای تنظیم بازار در سطح فروشگاههای مواد پروتینی توزیع تا در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به ممنوع بودن خروج مرغ از خراسان شمالی طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، پرونده این تخلف برای برخورد قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی قرار گرفت تا با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

وی اظهار داشت: در روزهای اخیر به دلیل تقاضای کاذب ، بازار مرغ در سطح شهرستان دچار مشکل شد، و برای تنظیم بازار حدود ۷ تن گوشت گرم برای مصرف کنندگان با قیمت مصوب در فروشگاههای مواد پروتینی توزیع شد.

به گفته وی همچنین چهار تن گوشت مرغ نیز برای مصرف رستوران ها در اختیار این واحدهای صنفی قرار داده شد.

وی پیش بینی کرد با افزایش میزان توزیع مرغ در استان به خصوص شهرستان اسفراین در روزهای آینده صف های موجود برای خرید مرغ نیز فروکش کند.

همزمان با تعطیلات نوروزی تقاضا برای گوشت مرغ در استان خراسان شمالی همانند سایر استان های کشور روند افزایشی به خود گرفت که با وجود توزیع روزانه حدود ۴۰ تن همچنان بازار دچار التهاب ناشی از تقاضای کاذب است و در برخی شهرها نیز صف هایی برای خرید این مواد پروتینی تشکیل شد.

طبق پیش بینی مسوولان ستاد تنظیم بازار استان خراسان شمالی در روزهای آینده روزانه ۷۰ تن گوشت مرغ با قیمت مصوب ۲۱۸ هزار ریال توزیع می شود.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و سرانه مصرف گوشت مرغ در این خطه از شمالشرق کشور ۳۲ کیلوگرم اعلام شد که ۸۰ درصد از نیاز مرغ در داخل استان تولید و مابقی از استان های همجوار تامین می شود.

منبع: ایرنا

278991