استاندار ایلام:

نظارت بر بازار بیشتر شود

محمد نوذری گفت: باید نظارت خود را بر بازار بیشتر کنیم و با یک مدیریت منسجم به گونه ای عمل کنیم که کرامت شهروندان حفظ شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، محمد نوذری؛ استاندار ایلام بعد از ظهر امروز، یکشنبه در نشست تنظیم بازار استان که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، ابراز کرد: باید نظارت خود را بر بازار بیشتر کنیم و با یک مدیریت منسجم به گونه ای عمل کنیم که کرامت شهروندان حفظ شود.

نوذری با تاکید بر اینکه نباید مردم در صف های طویل برای گرفتن اقلام غذایی قرار بگیرند، اظهار کرد: از فرمانداران درخواست می کنیم که با جلسات موثر، وضعیت بازار و همچنین در این ایام پایان سال شیوع کرونا را مدیریت کنند.

استاندار ایلام با بیان اینکه باید با متخلفان و کسانی که بازار را متشنج می کنند با جدیت برخورد شود، عنوان کرد: از مسئولان قضایی استان تقاضا داریم با متخلفان در مسئله گران فروشی، دپو و احتکار اقلام غذایی و همچنین با متخلفان پروتکل های بهداشتی برخورد شدید و قانونی داشته باشند.

وی در ادامه با شاره به وضعیت نامناسب بازار و کوچک شدن سفره مردم و همچنین کم شدن درآمد اصناف و بازاریان، اضافه کرد: بازاریان و اصناف سال جاری در بحث تامین کالا و کرونا با تعطیلی صنوف همکاری کردند و همین مسئله روی معیشت و اقتصاد مردم تاثیر گذاشت.

نوذری در بخش دیگری از این نشست خاطر نشان کرد: در سال جاری سه پیک و جهش از بیماری کرونا را تجربه کردیم و در هر کدام از این جهش ها عزیزان بسیاری را از دست دادیم.

وی اضافه کرد: سال جاری به ما آموخت که نباید در مسئله کرونا عادی انگاری صورت بگیرد و حتما باید تمامی پروتکل ها رعایت شود.

استاندار ایلام در پایان با بیان اینکه اقدامات موثر و خوبی در روزهای گذشته برای تامین کالاهای اساسی صورت گرفته مطرح کرد: باید مدیرت ما طوری باشد که کسی در صف قرار نگیرد؛ امسال از نظر تامین کالاهای اساسی مشکلاتی به وجود آمد که باید در سال آینده با برنامه ریزی های دقیق این مشکلات حل شود.

گفتنی است در پایان بر اساس تصمیم اعضای ستاد تنظیم بازار استان قیمت هر کیلوگرم پرتقال ۱۲۰ هزار ریال و سیب ۱۰۰ هزار ریال مصوب شد.

نوروزی_استان ایلام

257819