گزارش پرسون از آخرین وضعیت کرونا در کردستان؛

جواب مثبت«کرونا» به بی تفاوتی کردستانی ها/ مرگ 5 شهروند در یک روز

کرونا بسیار سریع به بی تفاوتی مردم کردستان به ویژه شهر سنندج جواب مثبت داد و تنها در یک روز جان 5 کردستانی را گرفت که این آمار در طول زمستان امسال بی سابقه بوده است و مسئولان بهداشتی و درمانی استان از بالا رفتن تعداد تلفات بر اثر این بیماری هراس دارند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، با وجود هشدارهای مکرر مسئولان مربوطه به ویژه دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر اینکه هنوز خطر کرونا در جامعه باقی است، ولی مردم در مقابل این بیماری به یک نوع «روزمرگی» دچار شده اند و به تدریج رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی در استان به ویژه در سنندج رنگ باخته است.

کمتر از ده روز به عید مانده است و با گشتی در بازار و میادین اصلی شهر به عینه شاهد فراموش شدن کرونا توسط شهروندان هستیم.

فوج فوج مردم برای خرید عید در خیابان های اصلی سنندج بدون هیچ گونه حفظ فاصله گذاری اجتماعی یا استفاده از ماسک و... در حال انجام خرید برای سال نو هستند.

بی شک با وجود کرونای انگلیسی که قدرت سرایت و کشندگی آن چندین برابر از کرونای معمولی بیشتر و شدیدتر است، دیر یا زود استان کردستان به رنگ ناخوشایند «قرمز» آمیخته خواهد شد و این بار کسی نمی داند که میزان تلفات و فوت هم استانی ها در این خطه چقدر است؟

البته کرونا بسیار سریع به بی تفاوتی مردم کردستان به ویژه شهر سنندج جواب مثبت داد و تنها در یک روز جان 5 کردستانی را گرفت که این آمار در طول زمستان امسال بی سابقه بوده است و مسئولان بهداشتی و درمانی استان از بالا رفتن تعداد تلفات بر اثر این بیماری می ترسند.

دکتر فرین رضاعی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این باره به خبرنگار پرسون گفت: متاسفانه بی تفاوتی مردم نسبت به کرونا باعث گردید که امروز، در کمتر از 24 ساعت 5 نفر از هم استانی هایمان را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست بدهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: در حال حاضر بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان های کردستان به ویژه سنندج رقم بالایی دارند به طوری که تنها در بیمارستان ها و مراکز درمانی سنندج 86 بیمار کرونایی بستری هستند و 56 بیمار دیگر در مراکز درمانی شهرستان های تابعه به علت وخامت حالشان بستری هستند.

به گفته دکتر رضاعی هم اکنون حال 25 بیمار کرونایی در کردستان وخیم است و در بخش مراقب های ویژه بستری هستند و با وجود بی توجهی مردم نسبت به بیماری کرونا در این روزها بی گمان این آمارها بالا و بالاتر خواهند رفت.

براساس این گزارش از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 1092 کردستانی بر اثر این ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

آیین مهر ـ استان کردستان

257539

مطالب مرتبط