مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان هشدار داد:

نوجوانان قربانیان چهارشنبه آخر سال

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان از قربانی شدن نوجوانان در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: روز گذشته بک‌نوجوان بر اثر درست کردن مواد محترقه جان خود را در همدان از دست داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، ارتین کمالی مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان اظهار کرد: روز گذشته پسری 14 ساله به همراه 2 نفر از دوستان خود در روستای چیشین مشغول تهیه وسایل محترقه چهارشنبه سوری بودند ، که بی احتیاطی آنها حادثه آفرید و فرد موصوف به علت شدت جراحات جان باخت.


وی با اعلام اینکه 2 نفر دیگر به بیمارستان منتقل شده اند افزود: عمده افراد فوتی و یا مصدوم این حواث در سنین نوجوانی قرار دارند.


کمالی با تأکید بر اینکه در سال جاری علاوه بر مخاطرات استفاده از مواد محترقه و آتش زا با موضوع همه گیری ویروس کرونا نیز مواجه هستیم، گفت: از هموطنان درخواست می کنیم با توجه به خطرات استفاده از مواد منفجره و نیز همه گیری ویروس کرونا از برگزاری هر گونه تجمع و البته استفاده از وسایل و ابزار خطرآفرین و غیراستاندارد خودداری کنند.


مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان تاکید کرد: افراد در صورت انفجار مواد محترقه دچار آسیب متعددی می‌شوند؛ آسیب‌ها می‌تواند ناشی از برخورد ترکش ماده انفجاری تا سوختگی حرارتی و یا شیمیایی و یا قرار گرفتن در معرض موج انفجار و ... باشد.

کمالی اعلام کرد: متأسفانه انفجار و سوختگی ها باعث عوارض متعددی مانند نابینایی، قطع عضو، جوشگاه‌های دائمی روی صورت و بدن، ناشنوایی و ... می‌شود.


وی با بیان اینکه آسیب‌های روانی ناشی از استرس وارده به افراد یکی دیگر از این نوع صدمات است ابراز امیدواری کرد: امسال با رعایت حقوق یکدیگر و اجتناب از رفتارهای پرمخاطره، شاهد چهارشنبه پایان سالی آرام، ایمن و بسیار کم خطرتر نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

257359

مطالب مرتبط