معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت وگو با پرسون:

آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در کردستان/ دریافت کنندگان واکسن هیچ عوارضی نداشته اند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شک تزریق واکسن کرونا برای دریافت کنندگان عوارض بسیار ناچیزی به دنبال دارد که این امری طبیعی و سیر عملکردی واکسن کرونا در بدن می باشد و از این حیث هیچ جای نگرانی نیست زیرا تا این لحظه هیچ کدام از دریافت کنندگان واکسن کرونا در کردستان دچار عارضه خاصی نشده اند.

تصویر آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در کردستان/ دریافت کنندگان واکسن هیچ عوارضی نداشته اند

کردستان ـ دکتر ابراهیم قادری؛ معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون اظهار داشت: طبق بررسی های به عمل آمده حال کسانی که در مرحله اول واکسن کرونا دریافت کرده اند رضایت بخش است که این امر باعث اطمینان خاطر ما برای آغاز مرحله دوم تزریق این واکسن در کردستان شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طبق نیازسنجی های صورت گرفته برای مرحله دوم از واکسیناسیون در استان کردستان 940 دوز در نظر گرفته شده که اولویت ما جانبازان، سالمندان و... می باشد.

این مقام درمانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در فاز نخست بنابر ضرورت کادرهای درمانی که به صورت مستقیم با بیماران کرونایی در ارتباط هستند واکسن کرونا دریافت کردند و در فاز دوم و جدید کارکنان بخش درمان به همراه گروه هایی که نام برده شده در مقابل کرونا واکسیناسیون می شوند.

دکتر قادری در ادامه افزود: بی شک تزریق واکسن کرونا برای دریافت کنندگان عوارض بسیار ناچیزی به دنبال دارد که این امری طبیعی و سیر عملکردی واکسن کرونا در بدن می باشد و از این حیث هیچ جای نگرانی نیست زیرا تا این لحظه هیچ کدام از دریافت کنندگان واکسن کرونا در کردستان دچار عارضه خاصی نشده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه هیچ داروخانه ای مجاز به توزیع واکسن کرونا نمی باشد، گفت: تزریق واکسن کرونا به گروه های هدف در تمامی مراحل به صورت رایگان صورت می گیرد و متولی این امر هم شبکه بهداشت و درمان استان کردستان می باشد.

دکتر قادری تصریح کرد: با وجود اینکه در حال انجام واکسیناسیون در استان هستیم، بازهم نباید از رعایت پروتکل های بهداشتی در این زمینه غافل شویم، زیرا بهترین و جامع ترین راه در مقابل بیماری کووید19 رعایت همین دستورالعمل هاست.

آیین مهر ـ استان کردستان

245142