مدیرکل هواشناسی استان کردستان در گفتگو با پرسون:

بارش کولاک در گردنه های کردستان/ کاهش 15 درجه ای دمای هوا در استان

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: بیشترین کاهش دما در کردستان روز پنجشنبه هفته جاری خواهد بود که براساس پیش بینی های صورت گرفته شاهد کاهش 10 تا 15 درجه ای هوا در مناطق شرقی و شمالی این استان تا میانه هفته آینده خواهیم بود.

کردستان ـ رحیم صدیقی؛ مدیرکل هواشناسی استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: در حال حاضر هیچ پدیده بارشی خاصی تا چند روز آینده در سطح استان کردستان مشاهده نخواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان در ادامه بیان داشت: اما از اواخر روز سه شنبه هفته جاری به تدریج شاهد ورود یک سامانه بارشی از مرزهای غربی این استان خواهیم بود.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: این سامانه که از اواخر سه شنبه هفته جاری وارد کردستان می شود تا شنبه هفته آینده در سطح این استان فعال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان افزود: وزش باد، رعد و برق، بارش برف و باران، مه صبحگاهی و نیز بارش کولاک در گردنه ها و ارتفاعات کردستان پدیده غالب این سامانه جدید بارشی به این استان می باشد.

این مقام مسئول اظهار داشت: خوشبختانه سامانه مذکور دارای پتانسیل بسیار بالایی در بارش ها خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان تاکید کرد: بیشترین میزان فعالیت این سامانه بارشی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خواهد بود و بیشترین بارش ها نیز در بانه، مریوان، سروآباد، سقز، دیواندره، کامیاران، سنندج و جنوب شهرستان های قروه و دهگلان پیش بینی می شود.

صدیقی در ادامه افزود: همچنین این سامانه باعث کاهش محسوس دمای هوا از روز چهارشنبه در سطح استان کردستان و یخبندان شبانه خواهد شد که این امر تردد در محورهای مواصلاتی استان را با مشکل مواجه خواهد ساخت.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان بیان داشت: بیشترین کاهش دما در کردستان روز پنجشنبه هفته جاری خواهد بود که براساس پیش بینی های صورت گرفته شاهد کاهش 10 تا 15 درجه ای هوا در مناطق شرقی و شمالی این استان تا میانه هفته آینده خواهیم بود.

آیین مهر ـ استان کردستان

232777