افزایش بودجه عمرانی و صنعتی لرستان در سال ۱۴۰۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: بودجه عمرانی و صنعتی لرستان در سال جاری افزایش خواهد داشت.

سمانه حسن پور؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: بودجه لرستان در سال ۱۴۰۰ افزایش خواهد یافت. طی سفر دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور به لرستان افزایش بودجه عمرانی و صنعتی استان مطرح شد که با این طرح موافقت شد.

وی افزود: بودجه لرستان در سال جاری افزایش خواهد داشت و پروژه های نیمه تمام ورزشی‌ عمرانی، پزشکی و صنعتی تکمیل و افتتاح خواهد شد. لرستان بیشترین پروژه های نیمه تمام غرب کشور را دارد.

حسن پور ادامه داد: اعتبارات عمرانی سال ۹۹، حدود ۹۶۰ میلیارد تومان است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته همچنین ۸۳۶ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های ملی داریم.

وی بیان کرد: علاوه بر این در راستای اعتبارت ردیف‌های متفرقه تاکنون ۲۴۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده و در بخش‌های زیرساختی برای حوزه‌های فرهنگی، زیر بنایی و اقتصادی هزینه می‌شود و بیشترین سهم مربوط به امور اقتصادی با ۳۲۵ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان در خصوص اعتبارات جاری استان نیز اظهار کرد: در لایحه بودجه اعتبارات ۱۴۰۰ جاری استان رشد ۶۶ درصدی داشته، اعتبارات جاری سال ۹۹، ۴۰۰ میلیارد تومان بود در حالی که این اعتبار در سال ۱۴۰۰ به ۶۶۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

حسن پوربا اشاره به اینکه در اعتبارات جاری تفکیک حوزه‌ای نداریم، عنوان کرد: برای توزیع اعتبارات جاری به عملکرد حقوق نیاز داریم، مواردی مانند نرخ اضافه کار و لوازم رفاهلرستان وزیع اعتبارات جاری مهم است.

مهدی بیرانوند روژمان استان لرستان

232311