برادر زنِ وزیر رفاه مدیر شرکت تابعه شد

براساس اخبار به دست آمده عبدالرضا لوائی که برادر همسرِ محمد شریعتمداری وزیر رفاه است به عنوان “مدیر پشتیبانی و رفاه” شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و رییس هیات مدیره دو شرکت تابعه که همگی از زیرمجموعه‌های شستا و وزارت رفاه هستند؛ منصوب شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، اصولا انتصاب بستگان و آشنایانِ مقامات در سمت‌های مدیریتی در همان مجموعه اگرچه برخلافِ قانون نباشد، اما امری برخلاف عرف و غیراخلاقی است زیرا شائبه اعمالِ نفوذ و سواستفاده مقام مسوول از جایگاه و مقام دولتی و اختیارات و امکانات بیت‌المال را برای ایجاد رانت و تبعیض برای اقوام و دوستانش؛ ایجاد می‌کند.

در چنین شرایطی شنیده شده که فردی به نام عبدالرضا لوائی که برادرِ همسرِ محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی است در یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین شرکت‌های تابعه این وزارتخانه یعنی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان “مدیر پشتیبانی و رفاه” منصوب شده است.

این وضعیت در حالی‌ست که مدیرعامل فعلی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز منصوب شریعتمداری وزیر رفاه است.

بنابراین، این پرسش مطرح است که برادر همسرِ وزیر رفاه به غیر از نسبتِ فامیلی با شخصِ وزیر؛ براساسِ کدام تحصیلات، شایستگی، احراز صلاحیت و مصلحت به عنوان یکی از مدیران ارشد شرکت تابعه وزارت رفاه منصوب شده است!؟

در انتظار شفاف‌سازی و توضیحات وزارت رفاه و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درباره این انتصاب هستیم.

البته گذشته از این انتصاب موارد دیگری درباره کارنامه عبدالرضا لوائی، فرایند قانونی استخدام در کشتیرانی، شبهه در برخی ماموریت‌های خارجی وی و … وجود دارد که به زودی به آن پرداخته خواهد شد.

منبع: اقتصاد سالم

230658

نظرات شما ( 1 نظر )

عماد |
سه شنبه 11 خرداد 140013:17
عبدالرضا لوائی افسر جزء در لشگر ۹۲ زرهی اهواز بودند که به لطف عطااله صالحی فرماندهی ارتش ( شوهر خواهر شریعتمداری ) مستقیما به کشتیرانی منتقل و به سمت مدیریت حراست ! مجموعه منصوب میشوند و پله‌های ترقی را چهارتا یکی طی میکنند . آقای محمد شریعتمداری هر چقدر سر مبارکتان را زیر برف کنید بالاخره آفتاب حقیقت برفها را ذوب میکند و روسیاهی به ذغال میماند