عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی:

بودجه سال آینده یک بودجه خاص و متفاوت است

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه سال آینده کشور یک بودجه خاص و متفاوت است گفت: تلاش مجلس این است که بودجه ۱۴۰۰ سبب ارتقای شاخص های اقتصادی باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، حمید رضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی همدان گفت: تلاش دولت و مجلس بر این معطوف است تا بودجه سال ۱۴۰۰ سبب رشد و ارتقای شاخص‌های اقتصادی از جمله ضریب جینی، تورم، اشتغال، سرمایه گذاری و بهره‌وری شده و پاسخگوی نیاز کشور باشد.

وی از اجرای 12 طرح و پروژه بزرگ عمرانی، تولیدی و سازندگی با مشارکت و سرمایه‌گذاری وزارت دفاع و نیروهای مسلح در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: 4 پروژه بزرگ شهری همدان نیز توسط قرارگاه خاتم اجرایی می‌شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و کشاورزی، تأمین قیر رایگان، اشتغال و بودجه ویژه مناطق کم برخوردار در حاشیه شهر‌ها و روستاها در بودجه 1400 مورد توجه و تغییر قرار گرفته است، اظهار کرد: بودجه سال آینده کشور به دلایل مختلف دارای ویژگی‌های خاصی است و با تمام بودجه بندی سال‌های گذشته تفاوت دارد.

عضو کمیسون تلفیق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تلاش دولت و مجلس بر این معطوف است تا بودجه سال 1400 سبب رشد و ارتقای شاخص‌های اقتصادی از جمله ضریب جینی، تورم، اشتغال، سرمایه گذاری و بهره‌وری شده و پاسخگوی نیاز کشور باشد.

وی با تشریح پروژه‌های در حال اجرا در استان همدان عنوان کرد: تحقق این اقدام نقش بسیار مهم و قابل توجهی در تسریع روند رشد و توسعه همه جانبه و پایدار استان در راستای خدمت رسانی بهینه و مطلوب به مردم این منطقه دارد.

حاجی بابایی ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی توسط وزارت نیرو را سبب تسهیل خدمت‌رسانی به مردم دانست و مطرح کرد: اجرای این طرح روند خدمت‌رسانی به مشترکان روستایی را ساده‌تر کرده و کمک می‌کند با توجه به تجمیع اعتبارات و برنامه‌ریزی منسجم، خدمت‌رسانی به مناطق روستایی همگام با شهرها انجام شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استفاده نیروگاه برق شهید مفتح، پتروشیمی هگمتانه و در آینده پتروشیمی ابن سینا از پساب تصفیه شده شبکه فاضلاب همدان افزود: ساماندهی فاضلاب روستاهای بالا دستی سد اکباتان و مسیر گردشگری امامزاده محسن از اولویت خاصی برخوردار بود کما اینکه با اجرای شبکه در این مناطق و احداث مجتمع‌های آبرسانی بسیاری از مشکلات روستاهای ما برای همیشه حل خواهد شد.

230486